Kære Medlem
I det følgende får du materialet til det første Ekstraordinære Landsmøde den 13. januar 2020 i Odense, samt vigtig information om hvad der skal ske den næste måned i Alternativet frem til valg af politisk leder, som sker på det andet Ekstrarordinære Landsmøde, d. 1. februar 2020.
Tilmelding - meld dig til via Billetto her.
Tid & Sted:
Rosenbæk Huset 30, Rosenbæk Torv 19, 5000 Odense. Den 13. januar 2020, kl. 18-30-22.00.
Frist for tilmelding: 10. januar kl. 12.
Digital deltagelse og Live streaming
Hvis du ikke har mulighed for at deltage, men gerne vil stemme, vil der blive mulighed for at gøre dette digitalt. Vi livestreamer hele aftenen, så du kan følge med hjemmefra eller sammen med andre Alternativister rundt om i landet.
Tilmeld dig til digital deltagelse på AlleOs her. Det kræver at du er logget ind på AlleOs.
Dagsorden
- Velkomst
- Valg af dirigent
- Vedtagelse af samtalemanifest
- Valg af stemmetællere og referenter
- Behandling af 5 vedtægtsændringsforslag fra Hovedbestyrelsen vedr. valg til politisk leder i Alternativet
Materialet til det Ekstraordinært Landsmøde
Ifølge Landsvedtægterne skal materialet til det Ekstraordinære Landsmøde offentliggøres senest to uger før mødet.
Vi sender alt materiale som links. Hvis du har problemer med at åbne dit materiale, så skriv til os på medlem@alternativet.dk, så vi kan sende det til dig.
Du finder materialet inde på hjemmesiden her.
Du kan også klikke dig direkte ind på forslagshæftet, som indeholder vedtægtsændringsforslagene og motiveringen for dem her.
Forslagene til vedtægtsændringer skal vedtages med ⅔ flertal jf. landsvedtægterne.
Alt efter udfaldet af afstemningen om vedtægtsforslagene, kan det være at politisk leder skal vælges efter de nuværende landsvedtægter på det Ekstraordinære Landsmøde d. 1. februar.
Da vi ønsker at begrænse ressourcespildet på mødet vil det vedhæftede materiale ikke være tilgængeligt i papirform. Derfor bedes du selv printe materialet, hvis du ønsker dette, eller endnu bedre; medbringe en computer, smartphone eller tablet, hvorfra du kan downloade materialet.
Den kommende proces
Vi har samlet al information om valg af politisk leder her på AlleOS. På Dialog kan du snakke med andre medlemmer om processen, vedtægtsforslagene, om hvilken type leder du ønsker og meget mere. Det gør du under kategorien ‘Valg af Politisk Leder’.
For at kunne skrive indlæg på Dialog, skal du være logget ind på gennem AlleOs. Er du i tvivl om hvordan man gør, kan du finde en vejledning her. Har du stadigvæk problemer, kan du skrive til medlem@alternativet.dk.
Hvem stiller op?
Du kan finde information om aspiranterne, opstillingskriterier, hvordan man bliver stiller for en kandidat og meget mere på AlleOs her.
Materialet vedr. de kandidater der stiller op til valget d. 1. februar bliver sendt til dig d. 17 januar 2020.
Har du spørgsmål, der vedrører vedtægterne eller afholdelse af de ekstraordinære landsmøder, er du velkommen til at skrive til medlem@alternativet.dk. Har du særlige spørgsmål om valgprocessen, kan du skrive til PLvalg@alternativet.dk.
Mød Kandidaterne - Roadshow
Mød kandidaterne til kandidatmøder i januar, reserver allerede nu datoerne, møderne afholdes om aftenen efter kl 18. Der kommer nærmere information om møderne på AlleOs.
-
Odense d. 27 januar
-
Århus d. 28 januar
-
København d. 29 januar
Valgbarhed- og opstillingskriterier
Aspiranter til at blive politisk leder kan offentliggøre deres ønske om at kandidere, hvornår det passer dem inden sidste frist for indlevering af opstillingsgrundlaget, som er d. 16. januar 2020.
Hvis du ønsker at være stiller for en kandidat kan du følge vejledningen på AlleOs her.
Husk værdierne
Det er en spændende, men også følsom tid for Alternativet den kommende måned. Pas på hinanden, respekter kandidaterne, det er særlig følsomt og udfordrende at stille op. Så lad os være åbne, inkluderende og empatiske når vi den kommende tid folder vores interne demokrati ud.
Vi glæder os til at se de af jer, der kan komme til Odense en vigtig mandag aften i januar.
Kærlig hilsen og rigtig godt nytår til jer alle
Hovedbestyrelsen