Materiale til Ekstraordinært Landsmøde 1. februar


Kære medlem af Alternativet

Her kommer information om og materiale til det Ekstraordinære Landsmøde i forbindelse med valg af ny politisk leder. Det bliver afholdt i København d. 1. februar.

Samtidig indeholder nyhedsbrevet information om de planlagte roadshows, hvor man kan møde de kandidater, der stiller op til at overtage posten som politisk leder efter Uffe Elbæk.

DET EKSTRAORDINÆRE LANDSMØDE

Dato: Lørdag 1. februar
Sted: Amager Bio, Øresundsvej 6, 2300 København S
Tid: Indskrivning kl. 15.00-16.00
Det ekstraordinære landsmøde starter kl. 16:00 med en forventet afslutning kl 20.00, hvorefter der afholdes fest.

Program:

  • 15.00-16.00 Ankomst og indskrivning
  • 16.00-16:15 Velkomst ved HB - Valg af dirigent + formalia
  • 16:15-16:30 Tale ved Uffe Elbæk
  • 16.30-17.00 Præsentation af kandidater
  • 17:00-17.45 Kandidat - Debat
  • 17:45-20.00 Valg og præsentation af ny politisk Leder

Pause & aftensmad: KL 18.00-18.30

Demokratisk fest og fejring af vores nye politiske leder
Når vi har valgt vores nye politiske leder, inviterer vi til fest fra kl. 20.00-24.00. Vi håber, I alle har lyst til at blive og fejre et nyt kapitel i Alternativets historie.

Tilmelding:
Meld dig til via Billetto her. Frist for tilmelding til det ekstraordinære landsmøde: 30. januar kl. 12.

Digital deltagelse og livestreaming:
Hvis du ikke har mulighed for at deltage fysisk, men gerne vil stemme, vil der blive mulighed for at gøre dette digitalt. Vi livestreamer hele mødet her, så du kan følge med hjemmefra eller fra et lokalt arrangement. Flere steder rundt i landet afholdes der nemlig fælles arrangementer, hvor der livestreames - de kan findes i kalenderen på AlleOs her.

Tilmeld dig til digital afstemning på AlleOs her.

Frist for tilmelding til digital afstemning er 30. januar kl. 12.

vedtægtssymbol

MATERIALE TIL DET EKSTRAORDINÆRE LANDSMØDE

Ifølge Landsvedtægterne skal materialet til det Ekstraordinære Landsmøde offentliggøres senest to uger før mødet.

Vi sender alt materiale som links. Hvis du har problemer med at åbne materialet, så skriv til os på medlem@alternativet.dk, så vi kan sende det til dig.

Du finder materialet her.

Du kan også klikke dig ind på hjemmesiden og finde kandidaterne.

Da vi ønsker at begrænse ressourceforbrug i forbindelse med mødet, vil det vedhæftede materiale ikke være tilgængeligt i papirform. Derfor bedes du selv printe materialet, hvis du ønsker dette - eller endnu bedre: medbringe en computer, smartphone eller tablet, hvorfra du kan downloade materialet.

Øvrige informationer om kandidaterne, vedtægter, mv. kan findes i Håndbogen på AlleOs her.

Brug Dialog:
Hvis du gerne vil drøfte, hvilken politisk leder vi skal have i Alternativet sammen med andre medlemmer, har vi oprettet en tråd inde på Dialog under emnet “Politisk leders rolle”.

Du kan også følge og deltage i de enkelte kandidaters tråde. Du finder det hele her. For at kunne deltage i debatten skal du være logget ind på Dialog igennem AlleOs. Er du i tvivl om, hvordan man gør, kan du finde en vejledning her.

TRANSPORT TIL OG FRA LANDSMØDET

Å-bussen kører fra Aalborg over Aarhus og Odense til København.
OBS: Tidspunkterne er afgangstider. Mødetid senest 15 min før afgang.

OBS: Vær opmærksom på at ruten er blevet ændret, så den kører til Fredericia i stedet for Kolding!

Kl 09:00 Aalborg: Busterminalen ved John F. Kennedys Plads
Kl 10:40 Aarhus: Alternativet, Jægergårdsgade 164 A
Kl 11:50 Fredericia Banegård
Kl 12:50 Odense: Busterminalen, OBC Nord plads H
Kl 15:10 København ved Amager Bio, Øresundsvej 6, 2300 Kbh

Bussen kører retur igen ca. kl. 24 fra København. En busbillet koster 50 kr t/r.

Meld dig til Å-bussen her.

KANDIDAT ROADSHOW

Frem til valgdagen bliver der rig mulighed for debat med kandidaterne. Både ved de allerede planlagte ‘roadshows’ i Odense, Aarhus og København og de yderligere lokale arrangementer, som flere storkredse har taget initiativ til. Vi håber, mange vil deltage, og derudover opfordrer vi selvfølgelig til, at man tager fat i de enkelte kandidater med de spørgsmål, man måtte have til dem.

Tid og sted:

HUSK VÆRDIERNE

Valgprocessen har allerede givet god anledning til at drøfte vores politiske projekt og hvordan vi bedst realiserer det. Vi håber, at processen fortsat vil befordre den fælles samtale om politik og lederskab og hvordan Alternativet som politisk fællesskab bedst skaber de samfundsmæssige forandringer, vi ønsker. Dette som hidtil i god overensstemmelse med vores værdier og debatdogmer.

Som hidtil kan praktiske spørgsmål rettes til medlem@alternativet.dk og mere specifikke spørgsmål til valgprocessen til PLvalg@alternativet.dk.

Vi glæder os til at se jer til en demokratisk festdag.

Grønne hilsner fra Hovedbestyrelsen