Mangler kandidater her på Alle/os

Synes ikke der er så mange af kandidaterne/aspiranter som er på Alle/os. Det vil gør det letter for mig til valget. Så har besluttet,at efter d. 17, vil dem som ikke er her til den tid, vil ikke komme i betrakning til min stemme.
Men hvordan har i andre det, med at der er så få af dem her?
Mvh. Jeanette Dahl

8 Synes om

Jeg forstår sådan set godt dit synspunkt
Men/og dialog er nok ikke helt blevet det, som var intentionen og derfor er debatter mv igang alle andre steder end her, hvilket jeg også synes er noget værre rod.

Men - hvis den kandidat jeg mener er den bedste til at varetage jobbet ikke har være forbi herinde, så har det ikke betydning for mit valg af kandidat. Her tæller alene deres kompetencer for mig

2 Synes om

En af deres kompetencer for mig, er også at de giver sig tid til at snakke med medlemmerne her, det behøver ikke at være hver dag. Men som minimum en halv time om mrd.

6 Synes om

Enig.
Dialogen her burde have et større fokus blandt medlemmerne, end tilfældet i dag synes at være. - Jeg mener også det ville være en styrkelse af vores organisation, hvis vi vente ryggen lidt til facebook og twitter, og i stedet prioriterede debatten her i ‘Dialog’.

5 Synes om

Ja det kunne være godt at få mere debat her. :slight_smile:
Hvad mon skal til ?

3 Synes om

Godt spørgsmål. Måske at nogle bliver stædig ved med at prøve

3 Synes om

Helt enig. Det er et udtryk for disrespekt over for medlemmerne og medlemsdemokratiet, hvis kandidaterne ikke gider ulejlige sig med at debattere deres kandidatur på vores egen hjemmeside. Hvordan kan vi så tro på dem, når de samtidigt, på Facebook, hævder, at de vil styrke den demokratiske debat i partiet?

5 Synes om

Nu mangler vi bare to af de nuværende kandidater her på Dialog. Kunne man opfordre dem ad anden vej, og give udtryk for hvor vigtigt det er at vi kan samles her i dialog?

Her tænker jeg også ift de medlemmer der ikke har mulighed for at være tilstede under de planlagte møder rundt om i landet hvor man fysisk kan komme i snak med kandidaterne, her vil Dialog kunne være en god platform som et alternativ.

3 Synes om

Fuldstændig eng med den betragtning, faktisk synes jeg det er ganske pinligt for de af kandidaterne der endnu ikke har præsenteret sig herinde.
Men det vil nok ikke være en altafgørende faktor, medmindre jeg står og skal vælge mellem 2 kandidater, hvoraf den ene har skrevet herinde, også før d. 13/1, og den anden ikke har.

2 Synes om

Den beslutning tog jeg for et stykke tid siden, med en tidligere skæringsdato. Der var to kandidater der kom igennem nåleøjet, og jeg har besluttet mig for at blive stiller for de to (@FogedRasmus og @idterapeut)
Beklager Mette.Rahbek, jeg mener ikke at 2 ugers juleferie i en 6 ugers valgproces viser den prioritering mellem dit kandidatur og dit privatliv som jeg forventer af en kandidat til denne post.
De to kandidater der har valgt at prioritere Facebook frem for det forum som HB har anbefalet, har jeg helt afskrevet.

2 Synes om

Der var jeg også. Men ville lige se hvordan valget af vedtægter går. Så det kan meget vel blive den 14, der ender med at blive skæringsdatoen for mig.

Undskyld mig, men det kan da aldrig blive en kvalitet i sig selv, om man er her på dialog eller ej.

Hvis ikke det er kandidatens kompetencer, der er afgørende, så kan jeg ikke se, hvad det skulle være.

Men nu har jeg også længe besluttet, hvem jeg ønsker som Politisk Leder af Alternativet, og så vidt jeg kan se, har denne ikke været herinde, hvilket jeg personligt anser for helt ligegyldigt i denne sammenhæng. Jeg er først og fremmest taknemmelig over, at vedkommende overhovedet har melt sig som aspirant.

TIl gengæld har jeg stillet nogle enkelte relevante spørsgmål til kandidaterne på facebook, og har fået svar.

1 Synes om

Det viser da noget om kandidaten, når man vælger ikke at være aktiv herinde.

1 Synes om

Det er så 3 stk, kan jeg læse i dagens Information. Spøjst nok er det de 3 facebook-kandidater, som Information regner som favoritter. Måske fordi Lars Trier Mogensen ser deres opbakning på egen FB?

I Hovedbestyrelsens beskrivelse af processen står:

Fortæl medlemmerne hvorfor du vil være politisk leder
Aspiranter opfordres til at bruge AlleOs til at annoncere kandidatur ved at melde sig ind i aspirant-teamet , samt opdatere jeres AlleOs-profil med en kandidatpræsentation, hvor der fokuseres på hvorfor du gerne vil være politisk leder for Alternativet.
Derudover, opfordres der til at du som aspirant går ind og tager drøftelser med medlemmerne på Dialog.

Det er rimelig vigtigt for mig, om en Politisk Leder følger opfordringer fra Hovedbestyrelsen.

2 Synes om

Samme snakke i Besserwisserne på TV2 NEWS

Hej.

Skal man stemme for nogen nu? Gælder det ikke først vedtægterne?
Er jeg den eneste der har undret mig over hvordan ordlyden er i det materiale der er sendt ud? Der står det som jeg læser det, som om at det allerede er vedtaget, at vi laver disse vedtægtsændringer, og dermed stemmer for en ny PL blandt de kandidater der har meldt sig.

Jeg har læst en del om de udfordringer der er med den tidsfrist som processen her er underlagt, og jeg mener slet ikke at der har være tid nok til at sætte sig ind i sagerne, det er ikke så ligetil det her synes jeg. Dertil er der udfordringen mht hvornår man burde kunne stemme, ift hvor længe man har været medlem.

Så vigtig en proces og beslutning som dette valg er, bør efter mening være langt mere inddragende ift os medlemmer, og med tid og ro til at debattere emnet, ovenpå ferie og julestress.

Jeg er selv nået frem til den beslutning at jeg stemmer nej på mandag, fordi jeg har et ønske om en proces hvor der er tid til at få disse vedtægtsændringer på plads i en form som er bæredygtige, og hvor vi sagtens frem mod det ordinære landsmøde, kan finde frem til, at det er en helt tredje løsning som er det som kan være det bedste.

Måske to kan deles om opgaven, som det også nævnes i en anden tråd herinde?

Jeg trækker lige vejret, og får pusten. Der er lidt for meget fart på synes jeg :blush:

ja der er fart på. Men skulle vi stå uden leder i steden for? Og skulle vi ikke have lov at vælge imellem nogle. Jeg har besluttet at stemme ja til 4. 5 bliver et nej, lugter lidt for meget af topstyring. Det er bare mine tanker om forløbet

Hej Jeanette.

Det er lidt mere nuanceret for mig.
Jeg vil gerne åbne op for en anden løsning, men jeg vil også gerne være sikker på, at vi har tiden til at gøre det på en holdbar facon.

Der er måder hvorpå vi kan begge dele.
Både åbne op, og få tid og ro til at sætte os ind i sagerne, lukke huller ift afstemning, og sikrer et valg der holder i længden.

Jeg kan sagtens se det gode i den løsning. Og skulle Rasmus Nordgvist sidde ved roret så længe, så er han en stabil, dygtig og modig forperson. Ham har jeg fuldkommen tillid til. Han kender også gamet og Ås historie indgående fra starten :blush:

Kh Nanna

Har gjort min stilling op , med hensyn til hvad jeg vil gøre. Bliver det et nej til vedtægtsændringer i morgen. Bliver jeg nød til at stemme blankt d.1. Da jeg ikke kan se RN som leder for partiet. Det vil jeg tro at i også vil gøre så. Da i snakker om at prossen ikke er den rigtige. Kan også være bange for at man kan bruge for lang tid på det her. Der vil altid være nogle som vil være utilfredse med et forløb. Jeg ville selv havde synes at, det ville være udemokratisk, hvis RN havde fået lov til at ager som politisk leder i 3-4 mrd.