Manglende afstemningsmulighed

Fortsætter debatten fra Tilkendegivelse (Afstemning) om dagpengeforslagets status:

Med mindre jeg har misforstået Rolfs intention, skal der vel også være en mulighed D i afstemningen: “Forslaget afvises”?

(Dette indlæg er oprettet i Meta, da jeg ikke har rettigheder til at skrive indlæg under Politisk Forum.)

… og som skrevet andetsteds er det i hvert fald nok ikke meningen at jeg skal kunne stemme …

Rolf skriver jo meget udførligt:

Så jeg synes ikke jeg kan læse noget andet ind i det end de tre muligheder han selv skriver.
Forslaget afvises jo hvis der ikke er flertal for at godkende det, det ligger vel i muligheden at vælge at stemme Nej, Udskyd eller Bloker?

Har du stemt?
Eller hvordan har du konstateret at du kan stemme?

Jeg synes bestemt at jeg stemte i ABC-afstemningen - men det kan være at jeg tog fejl af den og “skal almindelige dødelige have taleret”-afstemningen. Nu kan jeg ikke ændre min stemme i førstnævnte, men godt i sidstnævnte. Jeg ved ikke om der er ændret noget i opsætningen.

@Rolf_Jackson’s indlæg er lidt uklart ift hvordan han synes at de to afstemningsdimensioner - enighed og gennemarbejdethed - skal kobles sammen. Jeg læste afstemningen som “jeg synes at forslaget lever op til kriterierne for niveau X” - og så er det et problem at man ikke kan stemme “ingen af dem”. Ser man det i stedet som en indikation af “hvis forslaget bliver vedtaget, synes jeg at det skal have denne status”, så er problemet væk. I praksis vil det næppe give problemer, da et forslag næppe vil blive vedtaget, med mindre der også er et flertal der synes at det opfylder niveau C eller højere.