Mange bække små gør et stort Å


Kære medlem af Alternativet

Vi - hele Alternativet - har brug for din hjælp. Ja, jeg har brug for din hjælp. I den forgangne uge har jeg været på landevejen det meste af tiden og har været i både Silkeborg, Aarhus, Aalborg og København til en stribe rigtig gode valgkampsarrangementer, så jeg ved, at mange af jer allerede er i fuld gang med at føre en opfindsom og kreativ valgkampagne ud i livet. Der bliver serveret overskudsmad på strøget, pumpet cykler for cyklisterne langs cykelstierne, lavet stand-up og teater og sunget sange for et bedre Danmark. Det er så motiverende at opleve. Stemningen er så god uanset, hvor man kommer frem.

Forleden stod jeg på Langebro i København med mit kampagneteam og en stribe af vores andre kandidater, da en helt ung pige kom forbi med sin far for at få en selfie. Hun hed Chili og har nok været otte år gammel. Jeg spurgte hende, hvorfor hun ville have en selfie, og det var på grund af klimaet, sagde hun. Da jeg spurgte hende, hvorfor hun gik op i klimaet, sagde hun det så præcist, som næsten kun børn kan. For planternes skyld, sagde hun. For planterne sikrer, at vi kan trække vejret. Og at vi kan få noget at spise, sagde hun. Selvom det måske lyder banalt på skrift, så var det virkelig et meget rørende øjeblik. For det er jo det, det handler om. Liv, der giver liv videre.

Jeg tror på, at den slags personlige samtaler flytter noget. Flytter holdninger. Livsanskuelser. Ja, at det gør os klogere og ændrer perspektiver. Det gør det i hvert fald i mig. Og det er den slags samtaler, vi skal have mange flere af, hvis vi skal vinde valget og sikre et folkeligt mandat til en seriøs og bæredygtig omstilling af Danmark.

Derfor: Hvis du har tid og overskud, vil jeg sætte stor, stor pris på, hvis du vil bidrage (endnu mere) på den eller anden måde til vores valgkamp. Herunder er fire muligheder, som vores landssekretariat har samlet:

nb_knap1 nb_knap3
nb_knap2 nb_knap4

Jeg og resten af vores kandidater vil sætte stor pris på det, uanset hvad du gør.

Tusind tak! Også for det, du allerede har gjort.

Kh Uffe

PS: Husk det allerede er på næste søndag, vi skal stemme til valget til Europa-Parlamentet. Så vi har brug for al den medvind, vi kan få. Allerede nu.


MØD OS ELLER TAG KONTAKT

Alternativet

Åbenrå 33

1124 København K

+45 71 79 18 64

alternativet.dk

alternativet@alternativet.dk

medlem@alternativet.dk