Lokalforeningen Alternativet Esbjerg lukker (måske)

Tak for festen!

I 2016 startede vi lokalafdelingen af Alternativet i Esbjerg, og det var nærmest fra starten en forrygende oplevelse med nogle fantastiske mennesker at snakke politik med. – Og dét på en intelligent, og ingenlunde kedelig måde.

Vi fik lavet en del arrangementer, samtalecaféer, og fik endda stillet fire personer op til kommunalvalget i 2017, hvor vi kun manglede omkring 100 stemmer for at komme ind, samt to til folketingsvalget i 2019 (de manglede dog lidt flere stemmer i at komme ind).

Men nu er vi ved at være kørt lidt trætte i det. Ved sidste årsmøde i lokalforeningen blev der valgt fire ind, og allerede inden vi fik konstitueret os, havde de to trukket sig igen, så nu sidder vi to tilbage og har mest af alt lyst til at lukke afdelingen og bruge tiden på familien og andre interesser.

Jeg, Edvard Korsbæk, har været medlem af Alternativet siden det store møde i SE bygningen i september 2016, og siden har jeg nydt at være en del af Alternativet. Først som medlem, så en del af bestyrelsen, og her på det sidste som forperson for Esbjerg Lokalforening.

Steen og jeg var med til det møde, hvor vi startede Alternativet Esbjerg-Fanø på Fanøfærgen (Fanø fik sidenhen sin egen lokalforening, der kører i bedste velgående):

Men

Jeg er 65 år gammel, og har været igennem nogle blodpropper i hjernen – Kapaciteten er ikke hvad den var engang.

Vores tanke var nemlig, at vi ville overlade roret til ungdommen – Men de er er også væk i Esbjerg i Alternativ sammenhæng.

Så vi stopper nu, medmindre der kommer nogen og vil køre det hele op igen, f or vi syntes begge to, at selve ideen bag Alternativet stadig er rigtig, rigtig god.

Når man kigger på hvad der står om emnet i vores vedtægter:


, Ja, så skal vi have indkaldt til et ekstraordinært årsmøde, og beslutte os for det der.

Vores årsmøde foregik i Esehaven, men vejret er jo ikke rigtigt til det mere.

På den anden side skal vi jo også overholde Corona regler – Men mon vi bliver så mange?

Så vi vil gerne invitere til årsmøde på Industrien i Skolegade torsdag den 17 december kl 1900

Grundet Corona restriktioner har vi brug for at du tilmelder dig på mail, edvard@bb-soft.dk senest 15. december 2020.

Hvis vi bliver flere end myndighederne tillader, arrangerer vi det som foredrag på biblioteket Nørregade 19 i Esbjerg

Med grønne hilsner

Edvard Korsbæk og Steen Thrane Frydenlund Jensen

1 Synes om

Der kommer en fest mere!