Jeg kunne godt tænke mig at læse (høre), hvad I andre mener om at Alternativets landsmøde også bliver til et landsdækkende lokalt landsmøde.
Det sidste årstid, lige siden sidste landsmøde, har der været en smule snak om at forsøge digetal afstemning, hvad kan være meget fint.
Ville det ikke være mere hyggeligt og alternativt, at der laves små lokale landsmøde-møder, hvor folk kan komme og snakke sammen over en middag og en kop kaffe/te, i steder for at sidde klinet op af en pc-skærm.
Det vil jo være muligt at have storskærm, hvor et videobillede af landsmødet kan vises fra facebook eller hvordan det nu skal sendes live.
Jeg har derfor strikket et vedtægtsforslag sammen, som jeg faktisk også gerne vil læse (høre), hvad I andre siger til dem.
Mit forslag til vedtægtsændring er at §15 stk. 1 bliver til stk. 2 og et nyt stk. 1 indføjes og som lyder:
§ 15 AFSTEMNINGER OG VALG
stk. 1. Afstemning og valg for ikke fremmødte medlemmer ved landsmødet.
a. Der kan ske afstemning og valg på lokale godkendte afstemningssteder.
b. Lokale afstemningssteder skal være godkendt mindst 6 uger før landsmødet af den kommunale bestyrelse lokalet hører til og af storkredsbestyrelsen samt Landssekretariatet, med de dertil nødvendige faciliteter.
c. Der kan ske afstemning digitalt for ikke fremmødte medlemmer ved landsmødet eller ved lokale afstemningssteder j.fr. § 15, stk. 1d.
d. Når Hovedbestyrelsen vurderer det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt, kan elektronisk afstemning afprøves, således at medlemmer, der ikke er fysisk tilstede på landsmødet eller lokale afstemsningssteder, kan deltage i et valg. Elektroniske stemmer og fysiske stemmer skal opgøres særskilt.
Medlemmer, der er til stede på landsmødet og de lokale afstemningssteder, stemmer fysisk. Ved usikkerhed om et eventuelt digitalt valg eller påfaldende uoverensstemmelse mellem stemmeafgivningen i det fysiske og digitale valg forkastes de digitale stemmer.
§15 stk.1d, er ordret den nuværende §15, stk. 7, dog med de tilføjelser der står med fed kursivtekst.
Hvad mener I andre?