Ledelsesorgan?

Den næste der skriver ordet “ledelsesorgan” får et nyreslag :blush::innocent:

1 Synes om

Hvorfor går det dig sådan på?

Jeg så godt, at du bl.a. bruger det, og jeg var ret vild med dit indlæg. Ordet ledelsesorgan er dog forfærdeligt :blush: Det er prætentiøst intetsigende og identitetsløst. :roll_eyes:

1 Synes om

Har du et alternativt forslag til betegnelse? Fororgan:-)

Jeg tror slet ikke, at der er brug for en betegnelse.
For mig at se, så er det prætentiøst intetsigende og identitetsløst, fordi det er et ord for ordets egen skyld. Alt for meget arbejde med organisationsudvikling bliver udviklet for organisationsudviklingens egen skyld.

Ethvert arbejde består af nogle opgaver, der har til formål at føre nogle eller noget et bestemt sted hen. I stedet for at have “ledelsesorganer” og “beslutningsrum” og “samspil” mellem “relevante parter” og “ledelseslag”, så skal fokus være på hvor vi vil hen og derfor: hvilke opgaver der skal løses, og hvem der skal løse dem. For eksempel:

Hvem sørger for at beslutte politiske visioner, beslutte og revidere politisk
strategi for Alternativet, kvalificere politik i udvalg samt sikre vidensdeling på tværs af partiet?

Det gør Politisk Forum. Vi behøver ikke kalde dem et ledelsesorgan, beslutningsrum, ledelseslag eller lignende, for så er vi begyndt at tale væk fra der, hvor vi gerne vil hen, og hvilke opgaver der skal løses eller udføres for at vi kommer derhen.

1 Synes om

Tak Phillip, Så enkelt som muligt,

1 Synes om

:slightly_smiling_face:Ja, så enkelt som muligt, det er jeg helt enig i. Om det er politisk forum eller hovedbestyrelsen, der giver et godt afsæt for Alternativets politik er same same for mig.

Det mest fremsynede, jeg kan se ville være, at vi får seks alternativister, der hver især vil tage særligt vare på vores politik gennem vores seks værdier. Og sådan, at de seks værdier er udtrykt i seks udvalgte politikområder. Og endelig, at de seks mennesker ville kunne rotere som politisk leder to måneder af gangen, svarende til et politisk folketingsår.

Kærlig hilsen
Gunhild :sparkler:

Ja, et politisk forandrende forår