Lad os hjælpe flygtninge tilbage på en helt ny måde

Vi kan ikke modtage alle flygtninge og der kommer flere i fremtiden. Det er alle enige om.

Hvad med at:

  • Modtage flygtninge ordentlig og give dem et par måneder hvile
  • I mellemtiden afgøre deres sag - er de flygtninge eller migranter?
  • Alle flygtninge modtager en dansk borger som kontaktperson
  • Alle flygtninge får en konto med et vist beløb om måneden i 2-3 år
  • Flygtningene vælger selv hvor de vil sendes tilbage i nærområder.

På den måde støtter vi den enkelte direkte og den enkelte flygtning kan selv finde vejen videre i sit liv.
Den “danske” kontakt kan være i venligboerne form, som både kunne støtte flygtningen, men også se om alt går som det skal.
Bliver hjælpen udnyttet forkert, for eks. en onkel overtager pengene vi giver til den uledsagede flygtningebarn og barnet bliver onkels “slave”. Ved henvendelse til sin danske kontakt, kan vi stoppe udbetalinger eller finde en anden løsning for barnet, osv.

Jeg kom fra Bosnien & Hercegovina som flygtning, og med sådan en ordning vil jeg måske have bosat mig i Kroatien eller Slovenien (nabolandene) indtil krigen var ovre. Man kan ikke tage imod mennesker som gæster og sende dem tilbage. Mennesker er som planter, vi slår rødder. Bliver vi trukket op for mange gange, dør vi.

Sådan en løsning skal gennemtænkes, da der er mange udfordringer, men for mig vil det være at gå uden om alle spekulanter og krigsprofiterer. I dag har vi teknologien til at kunne gennemføre sådan en løsning.

Sådan en løsning vil også inspirere verden. En omvendt Marshallplan fra bunden i samfundet. Meget billigere og meget mere effektfuld. En direkte indsprøjtning til købekraft i de kriseramte områder.

Hvad synes I?

1 Synes om

Hej Adem. Du skrev ovenfor i august 2016, og ingen har svaret dig. Det opdager jeg først nu, hvor Lindholm er “på tapetet”.
Jeg synes stort set godt om dine 5 punkter, og hvis du stadig er med her, synes jeg det ville være fint, om du uddybede - også fordi de måske kan virke kriminalitets-forebyggende - og tillige fordi du startede med ordene:
“Vi kan ikke modtage alle flygtninge og der kommer flere i fremtiden. Det er alle enige om.”

1 Synes om

Kære Arne,

Det er så fint at du skriver.

Ja, det var den gang hvor jeg tænkte over denne problematik.

Nu har jeg haft travlt med min musikskole og har ikke rigtig kræfter til at gå ind i det igen.

Jeg tror at jeg må melde pas for nu.

Kh og god jul!

Adem

Adem: Det er ikke et spørgsmål om procedure.

Din gennemgang viser med al tydelighed at selv om vi har forskellig historik, er din redegørelse helt i tråd med min og mine meningsfællers livsopfattelse af et liberal fremtid.

Du skal være velkomme i Venstres fællesskab, men forbered dig på at du bliver udfordret. Det betyder ikke du bliver trynet da du er intelligent nok til at stå på mål for dine holdninger.

Venstre har brug for nogle som dig, selv om det bliver besværligt.:smile: