Lad dårlig energi blive god - Opfordring fra Dialogrådet

Kære alle
Dialogrådet står klar til at hjælpe med at hele de sår og forsøge at bygge bro over de kløfter, der er i partiet i øjeblikket. Og det med en viden om, at der er rigtig meget energi i enhver konflikt. Energi, som ofte kan tæmmes og vendes positiv og konstruktivt.

Vi er klar over, at mange i disse dage overvejer deres fremtid i partiet, men vi beder indtrængende om, at alle trækker vejret godt ned i maven og tæller til omkring 10.000 - før man drager en drastisk konklusion.

Vi anerkender, at vi fra vores position ikke har et fuldkomment overblik over, hvilke foranstaltninger, der har været forsøgt gennem de seneste år. Men vores erfaring siger os, at det vil være meget vanskeligt, at etablere et sundt samarbejde uden at lave en egentlig konfliktmægling.
Og helt specifikt tror vi, at det vil være nødvendigt, at i hvert fald den tidligere og den nuværende leder bør sættes i samme rum - med et par stykker af os som uddannede og erfarne mæglere. I en samtale uden bagkant og med det formål at finde et fælles blik på fremtiden. Lidt populært sagt: Josephine og Uffe kan komme ud, når der stiger hvid røg op - og ikke før.

Om det er nok at tage mæglingen med de to, er svært at overskue fra vores placering i organisationen. Men vi mødes gerne med andre, som har føler sig som en del af en konflikt, og har samme formål om at finde en konstruktiv løsning.

De kærligste hilsner

Dialogrådet

14 Synes om

Kære Brian Brun

Et rigtigt godt initiativ! En dejlig overskrift!

Det er min erfaring, at man kan GIVE mulighed for mægling, når parterne/partnerne selv ønsker det og er klar med med-vilje… Altså ej et pligt-sværd
Mange tak for de 10.000 vejrtrækninger :heart_eyes: :smiling_face_with_three_hearts:

Kærlig hilsen
Gunhild

5 Synes om

Helt enig. Og vi håber meget, at de implicerede vil vælge at gå ind i dialogen med gode intentioner :crossed_fingers::muscle::pray:

2 Synes om

RESPEKT:
Ære og respekt for den vej… om det skulle blive udkommet.
Det er ikke nødvendigvis den letteste vej at gå.
Kræver måske gråd, tårer, tænders gnidslen - og tilgivelse.
Ikke det letteste frivilligt at vælge at være en del af…!

  • Respekt…!
2 Synes om

Godt initiativ. Bedre sent end aldrig. Måske skulle I også tage kontakt til folketingsgruppen og hovedbestyrelsen. Jeg har netop hørt at én fra hovedbestyrelsen har meldt sig ud af partiet. Der går også rygter om at Uffe Elbæk og Rasmus Nordqvist overvejer at melde sig ud af partiet. Det haster virkelig.

2 Synes om

Ja, det var åbenbart for sent :frowning: Men vi har respekt for, at processen er kørt, som den gjorde.
Og opfordringen blev sendt direkte til både Josephine og folketingsgruppen. Men de har så ikke ment, at der var nogen vej tilbage.
ØV!

2 Synes om

Interessant for mig at starte med at læse Brians text om at gammel og ny leder bør sætte sig sammen “for at komme videre” - for jeg troede han mente Franscica og Josefine - indtil jeg så datoen marts 20. Men jeg synes stadig det er en god ide.
Og det er ærgerligt at DialogRådet ikke selv tog initiativet til at gå ind i “konflikten”, dengang - men måske vidste ikke ikke der var nogen konflikt? Så hvordan kan vi være mere udgående NU? Find en måde at række ud til alle, hold møder i regionerne hvor ordentlig kommunikation er emnet, hjælp med store og små konflikter osv. Jeg vil gerne være med (min baggrund er kommunikation/konfliktarbejde/kontakt)