Kønsracisme. Store næser

Hej alle

Jeg er stolt medlem af Alternativet. Men det med at ledelsen/folketingsmedlemmerne er så fixerede på mand og kvinde og deres talemuligheder ved møderne, er et tilbageslag for ligestillingen mellem kønnene.

Det med at kvinde og og mand skal tvinges til at udtale sig fifty-fifty ud fra køn. Det er langt ude.

Jeg anerkender at der ikke ikke er ligestilling mellem kønnene. Se bare på lønnen !

Men denne metode er ikke vejen. Det er omvendt kønracisme.

Jeg ville selv føle det dybt underligt hvis jeg blot kom til orde fordi jeg var mand. Det er forhåbentligt holdninger og meninger det drejer sig om. Og ikke køn, nationalitet, hårfarve, eller om man har store næser.

Selvfølgeligt skal der tænkes kreativt og alternativt. Det er ideen med det hele.

Men jeg vil mene at dette kan være skadeligt for partiet.

Der er bedre måder at skabe ligestilling på.

3 Synes om

Hej Carsten

Jeg er fuldstændig enig, det virker heller ikke seriøst på mig, der er noget munter happening over det.
ligestilling skal ikke trækkes ned på det plan, det passer rigtig fint til nogle forsøgsordninger,
i elevråd i folkeskolen, personligt lytter jeg også efter den der har noget vedkommende at byde ind med, jeg ville aldrig
føle mig forbigået, eller at debatten blev ensidig selvom 2 bornholmere havde udtalt sig uden at der var en fra Vanløse indimellem. vores parti skal ikke blive en farce,

Kærlig hilsen
Knud Tantholdt-Hansen

2 Synes om

Hej

Jeg er ved at involvere mig i en lokalforening i Alternativet. Jeg ville blive ked af det hvis Alternativets ledelse og folketingsmedlemmer kommer med “langt ude” meldinger til medlemmer, offentlighed og presse. Det vil være meget skadeligt og det vil gøre arbejdet i kredsen svært. Det er nok en smutter.

1 Synes om
    1. Overskrift