Kommende undervisere og facilitatorer søges til weekendseminar i Ejerskab i Ny Politisk Kultur

## Ejerskab i Ny politisk Kultur

## Er du kommende underviser og facilitator?

Med Ny politisk Kultur vil vi i Alternativet gerne, at samtaler og samarbejde bliver nemmere for alle at deltage i. Der skal være plads til både enighed og uenighed på tværs af forskelle. Nogle af midlerne er, at vi skal blive endnu bedre til at være åbne, lyttende, respektfulde og ærlige.

For at få mere ejerskab til både vores værdier og debatdogmer i Alternativet – som hjælp til at skabe den Nye politisk Kultur – arrangerer vi en række weekendseminarer, hvor deltagerne får lejlighed til at udvikle, integrere og øge deres personlige ejerskab i netop værdier og debatdogmer.

Vi skal lege, træne, øve, reflektere og fordybe os – bl.a. med afsæt i Teori U, i mindfulness og i forskellige kognitive, systemiske og relationelle tilgange til netop kommunikation, samarbejde og værdiarbejde.

Tanken er, at disse seminarer skal leve og udvikle sig lokalt på sigt, så alle medlemmer af Alternativet får et tilbud om at deltage. Derfor søger vi nu en række undervisere og facilitatorer fra hele landet, som har lyst til at være med til at starte projektet op og som vil bære det ud i de enkelte dele af Alternativet.

Planen er, at du er med på to weekendseminarer, hvor du på 1. seminar er almindelig deltager, og på 2. seminar assisterer, herunder med praktiske opgaver.

Derefter deltager du på et weekendforløb omkring undervisnings- og faciliteringsmetoder sammen med andre, der vil det samme. Vi leder denne del af projektet. Herefter er du klar til at tilbyde dine egne workshops i dit lokalområde, hvor vi stiller os til rådighed med coaching, vejledning og supervision.

Der vil være nogle få udgifter til frokost og sunde snacks og ellers er det gratis at deltage. Det er ulønnet arbejde – til gengæld tilbyder vi en personlig og faglig udviklingsproces med nogle dejlige mennesker fra Alternativet. For ikke at nævne, at du får mulighed for at bidrage til at gøre en historisk forskel for Danmark og verden…

Hvis du er interesseret, så send os en kort mail til janni.pippilotta@alternativet.dk, hvor du beskriver dine erfaringer med:

  •      At undervise og facilitere grupper på op til 25 deltagere
    
  •      At arbejde inden for det kommunikative / systemiske / relationelle felt
    
  •      At arbejde med lærings- og udviklingsprocesser.
    

Vi vægter højt, at du oplever dig inspireret af Alternativets værdier, debatdogmer og Ny politisk Kultur – og at du har bevidsthed på, hvad du forholdsvis nemt udlever og hvad der er lidt mere udfordrende for dig, når bølgerne går højt…

Vi glæder os til at høre fra dig 

Lene Bredahl og Janni Pippilotta

Weekendseminarer: Kbh. 2.-3. april og 16.-17. april (Åbenrå) og på Fyn 11.-12. juni.
Efter sommerferien også i Jylland, herunder også Undervisnings- og Faciliteringsweekender.

Hej Janni, efter moden overvejelse har jeg besluttet mig for at deltage i seminarerne. Jeg kan deltage den 16-17 april og også i juni. Jeg har ikke erfaring med undervisning som sådan, men vejleder kunder i brug af bredbåndsprodukter til daglig, det lykkes som regel. Til gengæld er værdierne dybt forankret i mig, og jeg forsøger at være og leve dem ud. Og jeg har deltaget i og været med til at arrangere flere polaer.
Jeg er valgt som tovholder for skabelse af lokalkreds i Brønderslev kommune, og har nu lavet 5 møder med kredsen, og har et par ting mere i støbeskeen. Håber jeg kan få lov at være med😀
kh Michael Øhrberg
broenderslev@alternativet.dk