KD og Alternativet

Hej!
Hvilke forskelle og ligheder ser du mellem Kristendemokraterne og Alternativet. Jeg spørger, fordi jeg håber på et skelsættende politisk samarbejde i Christiansborg efter næste folketingsvalg.

Kærlig hilsen
Gun :sparkler: :sparkler:fighter

Er der virkelig ikke to eller flere mennesker, som kan se denne sammenhæng - denne fremtid?

Jeg kan ikke se at vi har ret meget til fælles med Kristendemokraterne. Og selv om vi havde, så ville et samarbejde imellem folketingets to mindste partier ikke føre til noget. Derimod skal vi samarbejde med de andre grønne partier, nemlig Enhedslisten, SF, og de Radikale. Hvis vi stiller fælles krav til den arrogante og bagstræberiske regering, så bliver den nødt til at bøje sig.

Kære Carl!
Tak for din meningstilkendegivelse.
Når jeg har tænkt tanken om et politisk samarbejde med KD, så er det fx, fordi KD vil sænke skatten på arbejde og inddrage lidt fra husejerne i form af mindre rentefradrag på realkreditlån - det er vel færd nok i en “rød” - tankegang…

Kærlig hilsen
Gunhild :sparkler:

Fair skulle der have stået… :slightly_smiling_face: :upside_down_face:

:slightly_smiling_face:Ja, det var dejligt, at et menneske i Alternativet gjorde sig overvejelser om KD og Alternativet i et samarbejde og udtrykte dem - politisk set.

Så nu håber, jeg at der er et menneske mere i Alternativet, som ønsker at reflektere over samarbejdet mellem KD og Alternativet - kommunalt såvel som nationalt - men egentlig meget gerne globalt - sådan som Alternativet er født, tænker jeg…Hvad er dine tanker - mega tak for dem!

Kærlig hilsen
Gunhild :slightly_smiling_face: :cherries: