Kategoridefinition for Natur, Miljø & Resurser

[Erstat det første afsnit med en kort beskrivelse af din nye kategori. Denne tekst vises i området til valg af kategori, så prøv at holde den på under 200 tegn. Indtil du redigerer denne tekst eller opretter emner vil denne kategori ikke optræde på kategorisiden.]

Brug de følgende afsnit til en længere beskrivelse samt til at fastlægge retningslinjer eller regler for kategorien.

Nogle ting som du kan overveje i svarene nedenfor:

  • Hvad er kategorien beregnet til? Hvorfor skal folk vælge denne kategori til deres emne?

  • Hvordan er den anderledes end de andre kategorier vi allerede har?

  • Har vi behov for denne kategori?

  • Skal vi kombinere denne kategori med en anden kategori eller dele den op i flere kategorier?

Hej Mads!
Der er faktisk slet ikke et politikområde i vores debatforum der hedder klima….(!)

Det undrer mig at vi som Klimaparti nummer et, kun har én hovedkategori i vores eget debatforum til at dække alt om vores interne klimadebat på Dialog, når nu det er vores ultimativt vigtigste mærkesag.
Kategorien står godt nok øverst, men én hovedkategori til den grønne dagsorden, når vi har 23 politikkategorier - der virker ude af proportioner. Ulempen er, at jeg vil tro at det gør det svært at orientere sig (og derved deltage) i den del af klimadebatten, som man finder mest interessant, når de vigtige grønne emner gemmer sig langt nede blandt sidegrenene på “debattræet”. Det sammenligning har Dyrevelfærd sin helt egen (tomme) kategori.

For bedre at kunne nuancere og gøre vores egne grønne dagsordener tydeligere internt, vil jeg gerne foreslå at “Natur, Miljø & Resurser” kasseres og opsplittes i følgende selvstændige hovedkategorier:
Naturgenopretning og biodiversitet
Miljø og forurening
Resurser og forbrug
Klimahandling DK
Klimahandling Globalt
Grøn omstilling

DBH Morten