Jeg skylder også en introduktion af mig selv samt en lille uddybelse af, hvorfor jeg har meldt mig under fanerne til bestyrelsen i Storkreds KBH + mit bidrag til Troels gradueringsudfordring. I får her en lille bid af mig i bedste ‘gæstebogsstil’ og er alle meget velkomne til at spørge ind, hvis I gerne vil vide mere.
Fulde navn: Stine Holmgaard Larsen (bruger dog kun Larsen i underskriftsøjemed)
Alder: 32 år
Fødeby: Født og opvokset i Stevnstrup, en lille by mellem Randers og Langå, med åbne vidder og udsigt til Gudenådalens skønne natur - vel at mærke i et paracelhuskvarter, hvor vi sjældent låste dørene, og hvor familieliv, gode naboskaber og et stærkt foreningsliv dannede rammer om en tryg barndom.
Bosat: I smørhullet Valby sammen med min kæreste, Kasper (friluftsvejleder, historiefortæller, musiker og handicaphjælper) og hans søde teenagedatter Carla. Har boet i KBH siden 2010.
Uddannelse: Jeg har en bachelor i Marketing and Management Communications fra Handelshøjskolen i Aarhus og en Master of Arts in Corporate Communication med speciale i Corporate Social Responsibility (CSR) fra samme sted.
Det laver jeg til daglig: Jeg er Head of Events hos content marketing bureauet, Brand Movers og deres søsterorganisation the Native Advertising Institute. Her står jeg bl.a. for planlægning, eksekvering og kommunikation af deres masterclasses og internationale konferencer omhandlende content marketing og native advertising.
Tidligere Foreningserfaring/bestyrelseserfaring:
- Jeg har været med til at stifte foreningen KulturERhverv tilbage i 2012, hvor jeg sad som sekretariatschef. Foreningen blev stiftet med henblik på at forstærke samarbejdet mellem dansk kultur og erhvervsliv og for at skabe en aktiv platform, hvor erhvervslivet og kulturaktører kunne mødes og samarbejde. Derudover havde vi en drøm om at gøre kultur til et prioriteret vækstområde indenfor det danske erhvervsliv, og samtidig øge kendskabet til erhvervslivets muligheder for kulturlivet i Danmark. Det arbejder foreningen fortsat for.
-
TEDxCopenhagen’s dynamiske og inspirerende community har jeg også haft næsen i (og har det til dels stadig, omend det pt. er på slumrestadiet). Først som en del af teamet, der sikrede fondsmidler, partnerskaber og sponsorater til både store og små events, og senere som produktions og projektleder på TEDx salonen ‘Green Natives’, som vi afholdte ude i FN-bygningen i Nordhavn.
- Jeg har også været aktiv i Byhaven2200 i et par år, og har bl.a. siddet med i bestyrelsen som formand. Bestyrelsen og haverådet i Byhaven2200 har alle dage bestået af frivillige kræfter, der alle har et ønske om at fremme mulighederne for naturliv- og formidling, styrke sociale relationer i nærområdet, og fremme bevidsthed om miljø og bæredygtighed i lokalområdet. Det har været et spændende og udfordrende projekt, der stadig kaster mange gode oplevelser af sig.
- En mindre alvorlig men dog meget sjov bestyrelse, som jeg også har siddet i under min studietid, var ASB-revyens bestyrelse. Denne fantastiske forening, var en perfekt adspredelse fra studielivets mere seriøse sider. Her gav jeg den også som tekstforfatter og skuespiller på 2 produktioner.
Hvilke 5 ord beskriver mig bedst?
Idérig, Semi-stædig, Lun, Netværker, Handlekraftig.
Hvorfor stiller jeg op som kandidat til Alternativets Storkreds KBH?
Det korte svar er ‘For at gøre en forskel’.
Hvis der så skal sættes lidt flere ord på, og det skal sættes lidt på spidsen, så har jeg følgende at tilføje:
De alternative værdier og politiske manifest ramte mig i solar plexus fra første gang jeg blev introduceret for dem. Det har givet mig troen tilbage på, at dansk politik rent faktisk godt kan skabes ud fra principper og processer af mere sympatisk karakter, end det ellers er set i dansk politik. At være med til at sætte rammerne for, at de alternative håb og drømme kan manifestere sig og vokse sig stærke, vil være et absolut privilegium, som jeg håber at finde opbakning til at kunne tage del i fremadrettet.
En bæredygtig politisk kultur bygger på god struktur, langsigtede fælles visioner, et stærkt lokalt og nationalt samarbejde og organisatoriske arbejdsprocesser, der ikke er så forkludrede og forkromede, at vi selv kløjs i dem. Det vil jeg gerne kaste mine kræfter efter at udvikle i fællesskab med andre gode alternativister, hvis I vil betro mig det. Vi har nemlig brug for et Et Solidt Fundament, der giver de andre baghjul.
God kommunikation og formidling er alfa og omega i arbejdet for at gøre en forskel, og for at sikre at vi får sat vores præg på den sociale, miljømæssige og økonomiske dagsorden. Og omend det ikke just er et ydmygt ønske, så ønsker jeg at vi bliver klasser bedre en alle de andre politiske organisationer til netop den del. Vores kommunikation skal gå et spadestik dybere, være mere inkluderende, mere fyldesgørende, mere ærlig og meget mere værdiskabende og relevant end det er set tidligere. Og den kommunikationsstrategi vil jeg helt enormt gerne have andel i, da jeg her mener at kunne bidrage med både strategisk kløgt og praktisk erfaring.
Og her på falderebet får I også lige min ‘ydmyge’ vurdering af min egen person på det Alternative barometer:
Mit mod: 6 - Jeg stiller mig gerne op, stiller mig an, går forrest, tager chancer og også skraldet om nødvendigt.
Min humor: 4 - Har et godt Jysk lune, en selvironisk tilgang til livet og en hang til at få folk til at trække på smilebåndet.
Min ydmyghed: 3 - Jeg har aldrig sat mit lys under en skæppe, men er heller ikke en pralhals - og mine albuer - de er ikke af den spidse type.
Min generøsitet: 5 - jeg tror det betaler sig at være generøs, og har mange gange erfaret at man får 10.fold igen, hvis man sætter andre før sig selv, når overskuddet er til det.
Min empati 4 - jeg ser mig selv som et empatisk menneske, men kan godt blive utålmodig med folk der fortaber sig i navlepilleri. Uforskammede og usympatiske mennesker sætter også min tålmodighed og min empati på prøve fra tid til anden.
Min åbenhed: 5 - Jeg deler gerne ud af mig selv og min person, og er ikke bleg for at erkende egne fejl og italesætte mine begrænsninger. Dog er mit privatliv, mit hjem og min base noget jeg værner om.