Kampsang

Hej, jeg har forsøgt at skrive en kamp-sang til Alternativet, Filmens fotoer er billig lavet, hvis vi kan bruge den som Alternativet sang, er det billig at få lavet en ny film-reklame for Alternativet. Prøv at høre og se: YouTube Music
Venlig hilsen

Finn Laus Petersen

6 Synes om

:smiling_face_with_three_hearts:Finn! Fantastisk venlig kampsang, der lukker solen ind i ørerne og hjertet - kunne godt tænke mig at høre både kvinde- og mandestemmer… :smiling_face_with_three_hearts:

Kærlig hilsen
Gunhild

1 Synes om

Hej, kan lade sig gøre da lydfilerne er mine, jeg har en god sanger og hjælper i Søren, men jeg foreslå vi laver en ny film til alternativet samtidigt?

3 Synes om

:slightly_smiling_face:Ja, et billede siger mere end tusind ord - som et gammelt “slogan” hedder.
Ovenfor skrev jeg: “kvinde- og mandestemmer” - det er vel egentligt omlagt, at filmen også kunne indeholde børn & unge - ja mennesker i alle aldre fra forskellige kulturer!

2 Synes om

Ja, hvis det bliver lavet på samme måde, koster ca. 1000 kr. at få lavet. og lagt ind på Youtube music osv. indspilling af en mandestemme koster leje af en lydstudio + evt. et børnekor. lydsporene er ligetil at bruge. Har vi en sanger i Alternativet eller skal vi bruge Søren? Jeg ved ikke hvad han skal have? mit gæt er 500 kr.

For mig er det langt uden for mine personlige musiske preferencer så har svært ved at sige noget fornuftigt om musikken, men det er også komplet ligegyldigt da min smag i den slags er godt stykke fra normen, men vil gerne støtte op om at vi tager det her initiativ alvorligt og arbejder seriøst med det.

Tænker det er et perfekt bidrig til dem der (forhåbentlig) arbejder på at få os yderligere etableret på youtube og andre af de her platforme som “de unge” bruger … jeg selv er håbløst “digitalt analog” (jeg kan programmere, men gider ikke UI), det eneste jeg har fundet de her nye medier nyttige til er når jeg har brug for at se videor af hvordan jeg for eksempel splitter en laptop i smådele på rette vis, men også her er jeg jo håbløst uden for normen :slight_smile:

Du har ret i at musik smag er anderledes blandt især unge, meningen med Listen to you heart er at opforder alle til at gøre noget nu. Måske jeg bør lave en morderne mix ? af numret, hvilken stil kan du lide?

1 Synes om

:slight_smile: prøv noget heavy grunge agtigt noget, helst tilbage fra 80’erne eller før, gerne på kanten af growling men uden at være helt derovre :wink: Lidt gal guitar ala Angus Young har jeg nu også en svaghed for.

Jeg tror ikke det kan betale sig at forsøge at ramme min smag inden for musik :slight_smile: Den er vist ligeså elitær som Uffe E’s preferæncer inden for samfundsomvæltende teoretikere og aktivister; ikke noget der egner sig til at blive brugt i politisk sammenhæng hvor vi jo gerne skal appelere til masserne (både inden for partiet og især uden for).

Jeg tænker det er rigtig fint hvis du kan prøve at samarbejde med nogen af dem der har mod på det det med sociale medier og finde ud af hvordan dit arbejde med musik kan bruges ifht det de arbejder på og visa versa

Der er i hvert fald nogen der har snakket om noget i den her tråd
https://dialog.alternativet.dk/t/frivilligredaktion/11712?u=bargheer

1 Synes om

Ja, kunne man forestille sig omkvædet i flere forskellige musikgenre? Herunder bestemt også godt med growling

der skulle have stået musikgenrer, selvfølgelig…

Hvorfor er den ikke på dansk?

1 Synes om

Ja, det er da egentlig et godt spørgsmål. Et verdenssprog har jo tidligere været på vej, men nok ikke noget, der ligger lige til højrebenet at gennemoptage frem til næste valg i DK. Nu hvor England har meldt sig ud af EU - kunne det selvfølgelig være en overvejelse værd med andre europæiske sprog i venlig-kampsangen :smiling_face_with_three_hearts:

Lydfilerne er klar også til en dansk, men det er ikke nemt at oversætte så den bliver sangbart, Hvis der er en vi kan få til det, ville det være fint, Er normalt kun småpenge vi snakker om, Jeg arbejder med en Fransk udgave, ser ud til det vil lykkes.

1 Synes om

Forskellige musikgenrer er nemt nok. kræver lidt forberedelse, men kan gøres uden problemer. Har vi en sanger i partiet? kunne være sjovt at bruge vedkommende, men ellers er en sanger-sangerinde til at betale.

1 Synes om

Merci, merci :heart_eyes:

Jo, jeg har da været kirkesanger engang, men tænker egentlig ikke, at det rækker!

Tænk nu hvis vi på vores næste landsmøde synger sangen alle sammen på fransk, growling og dansk - alle sammen, sammen! Finnlaus, Du kan sikkert lave noget “diregeren - kanon- agtigt” Hvilken lydoptagelse!

Så englene synger :smiling_face_with_three_hearts: :heart_eyes: :smiling_face_with_three_hearts: :heart_eyes: :star_struck: :innocent:

1 Synes om

Omkvæd, 2., kladde:
Hvad vælger du nu?
her er din virk’lighed
du nu
skaber dit liv
Hvad vælger du nu?
Vælger du ingenting?
Kom, tag hjertet med
Hvad vælger du nu
For et bedre liv/Vi vil vælge liv (??? sidste linje driller)

1 Synes om

For et bedre liv, jeg vælger med mit hjerte. vælg vælg , vil du have indflydelse vælg vælg med dit hjerte

1 Synes om

vil du forbedre verden, hør hør hvad dit hjerte siger.

2 Synes om

Kære Finnlaus - har du mærket, oplevet det med det grafiske udtryk - samarbejder du med grafik- Jens? Det håber jeg, fordi så trækker vi på samme hammel / samme politiske udvikling - for det er jo opgaven - vi skal netop lige steppe op på det med samarbejde.
Vigtig Venlig Kampsang og Vigtig Venlig Grafik med Kant - sådan skal det være - med kant! For så kommer vi videre med Alternative MærkeHjerter! :heart_eyes:illeder
Kærligst Gunfight!

1 Synes om