Julehygge søndag d. 9/12 eftermiddag

hos Jamina, Hesselbjergvej 36 i Rågeleje.

Vi mødes kl. 14 og går en tur på stranden eller en anden vej hvis det blæser for meget. Man kan også støde til når vi er tilbage igen ca. kl. 16 til noget varmt gløgg og æbleskiver eller lignende. Vi slutter ved 18-tiden plus/minus men uden aftensmad. Tilmelding til Jamina på 5123 2226. SMS er ok.
Der er byrådsmøde dagen efter, så udover hygge er der også mulighed for snak om aktuel lokalpolitik.

Alternativets 5 års fødselsdag.

Partiet havde fødselsdag i går. Lokalforeningen er knap så gammel. Tror jeg. Da jeg selv blev medlem i maj 2014, kom jeg ind i en lokalgruppe, der allerede var i gang. Efter sigende den første lokalgruppe i Alternativet, men præcist hvornår den satte i gang, ved jeg ikke. Første offentlige arrangement var til kulturnatten i Helsinge 6/6 2014 men det blev marts 2015, før vi skrev vedtægter og formelt set blev en forening. Aktiviteten er det, der tæller i min optik, ikke papirerne. Derfor

Tillykke med os

Og apropos aktivitet

Aktivitet her lokalt skal medlemmerne selv lave. Hvis du overlader det til bestyrelsen, bliver det meget med papir, formaliteter og referater. Alt det sjove skal du selv være med til at skabe. Join the party og hvis du selv laver festen bestemmer du også indholdet.

Kommende datoer:
6. Februar. Åbent bestyrelsesmøde. Helsinge.
20. marts. Årsmøde. Græsted.

Jeg slutter med denne grafik fra World Economic Forum, der viser hvordan vores udfordringer er indbyrdes forbundet. Vi får ikke løst det ene uden også at arbejde på det andet, og det er ret uhyggelige scenarier, vi kunne ende med, hvis vi ikke kommer igang asap. Derfor er det kommende folketings og EU-parlamentsvalg så vigtigt. Vi har lokale kandidater til begge valgene og de får brug for en hånd når vi kommer til valgkampen. Din og min.

KH
Thorbjørn