Josephines Nyhedsbrev - Nyt fra Politisk Leder

Kære Christine!

Jeg har ej stillet krav!

Jeg har ytret et behov om, hvad jeg har brug for, når Thomas skriver, at vi i Alternativet ikke kan se egne fejl i kampen om magtpositioner.

Vores samtale og dialog skal vel også kunne klare den konfronterende samtale, håber jeg.

Kærlig hilsen
Gunhild

1 Synes om

Hver ting til sin tid. Der kan være megen agressiv energi i den konfronterende samtale - som overfor modstandere i en valgkamp. Personligt foretrækker jeg dialoger, hvor mennesker lytter til hinanden, i en intern debat.

1 Synes om

Uanset situationen, ønsker jeg frugtbare, konfronterende samtaler, hvor der både lyttes til hinanden og flyttes positivt fremad, det er jo egentlig det, som aggression betyder: Fremdrift!

Det er klart, at måden: tonefald, ordvalg mv. har betydning for samtalens resultat, men dette udelukker ikke den konfronterende samtale som metode.

1 Synes om

Jeg er ikke selv direkte involveret i konflikterne, så jeg vil ikke nu komme med en lang liste med andenhåndsviden. Vi kender dem allesammen – mere eller mindre – i forskellige afskygninger og fra forskellige kilder.

I forhold til den konflikt, der har været mellem Uffe på den ene side og Josephine på den anden side, så er det slående, at de ikke kan se, at de godt begge to kan fejle og tage fejl. Og det samme med deres “følgere” – enten den ene eller den anden: Polarisering og spaltning.

Min egen holdning er primært, at posten ikke skulle eksistere. Mest fordi der aldrig findes egnede kandidater, hvis vi gerne vil beholde værdierne (god til at blive valgt er ikke det samme som at være egnet).

5 Synes om

Tak for dit svar om andenhåndsviden.
Jeg vil gerne tænke over dit svar som helhed. Vores værdier vil jeg også gerne bestræbe mig på at efterleve…

Kærlig hilsen
Gunhild

1 Synes om

Kære Gunhild

Du skriver:

Det er jeg grundlæggende uenig i!

Jeg ser ikke aggression som et positivt middel til fremdrift. Jeg anser aggression for at være konfliktskabende og i strid med vores værdi empati.

Aggression defineret i Den Danske Ordbog:

aggression substantiv, fælleskøn-en, -er, -erne

af latin aggressio (genitiv -onis) ‘bevægelse hen imod’, af aggredi ‘gå hen til, angribe’

1 følelse eller adfærd der er præget af en fjendtlig eller kampberedt indstilling

I december måned skærpes vores aggressioner … Måneden er for mange en blanding af forceret arbejdstempo, hasteindkøb og julefrokoster

2 Fjendtligt angreb eller voldelig handling rettet mod nogen

USAs nationale interesser dikterer, at den serbiske aggression imødegås med væbnet magt

Kære Christine Madsen

Nå da da!
Måske er selv den danske ordbog forvandlet?

Kærlig hilsen Gunhild

Tak Josephine. Godt gået. Jeg håber også for Alternativet, at det må gå den rigtige vej fremad.
Jeg vil blive ved med at være medlem af Alternativet. Jeg kan desværre ikke deltage i mødet 25.og 26. august, da jeg er i Sønderjylland på højskole. Fortsat held og lykke fra Ulla Carstensen

Dejlig, sigende fasthed - tak for den, Ulla Carstensen :sunflower:

Kærlig hilsen
Gunhild :hot_pepper:

Er det ikke til september, der er landsmøde?

Jow! Og jeg håber, at der kommer Kæmpe Mange, Dejlige Alternativister (KMDA) på kryds og tværs - geografisk og “Føjmæssigt :smiley:”/undskyld Fløjmæssigt :upside_down_face: :upside_down_face:

Vi har muligheden sammen - vi er forskellige, dejlige mennesker med kant! Yes!

Kærlig hilsen Gunhild

1 Synes om