Josefines nyhedsbrev

Hej. Jeg ved ikke, om dette er det rigtige sted at komme med forslag, men da jeg ikke er ret god til teknisk it mv., så prøver jeg dette sted og håber, det kommer videre til rette sted :wink:
I Josefines nyhedsbrev bliver det nævnt, at vi arbejder på at opløse gensidig forsørgerpligt. Jeg har et input, hvor jeg personligt kender til 2 helt uretfærdige skævheder, hvor UANSET ALDER man bor hos sine forældre og UANSET af hvilken grund (hjælpe forældre, psykisk sårbarhed, et brændt hus og midlertidig indflytning hos forældre), så kan man kun få hjemmeboende SU, når man studerer. Tidligere har der været en regel om, at var man over 26 år, så var det udeboende SU. Det er nedværdigende for et menneske, der er voksent, at af forskellige årsager at være nødsaget til at være hjemmeboende oven i købet skal gøres til et barn, der kun kan få hjemmeboende SU. TAK hvis I vil tage det op.
Og så har jeg endnu en hjerteting, da min mand lider af EHS (Electronic Hyper Sensitivity), vi har måttet flytte på landet af samme grund, men vi frygter, at 5G-master flytter med på landet, 3 og 4G er slemme nok ved efterhånden rigtigt mange mennesker, og der er ingen steder, disse mennesker kan opholde sig. Vi kan ikke tage ud og handle sammen, vi kan ikke tage til koncerter eller foredrag, ikke engang til møder i Alternativet osv osv. Kan det lade sig gøre at flytte på noget, og i hvert fald undlade for mange master på landet, undlade 5G, som er farligt både for os og naturen? Der er beviser nok, når man ser på de uvildige forskeres resultater, hvilket mange lande i udlandet begynder at se på, og der opleves stærk skepsis omkring udrulning af 5G. Læs evt. mere på EHS-foreningens hjemmeside. TAK, hvis I også vil tage dette op. Jeg har desværre ikke længere ressourcer til at sætte det op som forslag mv. digitalt.
Kærlig hilsen
Lone

1 Synes om