Jeg trækker mig fra bestyrelsen i Alternativet Helsingør
Allerede fra før jeg blev valgt til bestyrelsen i Alternativet Helsingør i 2017 har jeg været udsat for mistænkeliggørelse og forsøg på karaktermord fra Ditte Kanstrup og Bina Seff. Og de seneste måneder har Ditte Kanstrup og Bina Seff gentagne gange presset på for, at jeg ikke stillede op til bestyrelsen. Senest på årsmødet 2019 for knap to uger siden, hvor Ditte Kanstrup ’blev nødt til’ at sige, at hun ville trække sig fra bestyrelsen, hvis både hun og jeg blev valgt. Et løfte over for medlemmerne, som hun efterfølgende har meddelt bestyrelsen, at hun ikke vil holde.
Inden jeg fortsætter som almindeligt medlem vil jeg gerne dele én oplevelse med jer som yderligere forklaring. I den korte pause inden selve årsmødet 2019 blev jeg trukket til side af to medlemmer af storkredsbestyrelsen. De havde holdt møde på Espergærde Bibliotek med Ditte Kanstrup, Bina Seff, Eva Böcher Lassen og Morten Greve lige inden årsmødet. Og havde fået forklaret, at alle fire kandidater til bestyrelsen ville trække sig, hvis jeg ikke trak mig som kandidat! Derfor opfordrede de mig kraftigt og vedholdende til, at jeg trak mig. Dette udemokratiske bagholdsangreb, at Ditte Kanstrup herefter på selve årsmødet fortsatte sin personhetz mod mig samt at hun nu løber fra sit løfte er dråben, der fik bægeret til at flyde over.
Skulle jeg have holdt dette hemmeligt for jer? Alternativet har en værdi om gennemsigtighed…
I mine øjne blander Ditte Kanstrup og Bina Seff uenighed og konflikt sammen. I politik og foreningsarbejde vil man nogle gange være uenige med andre. Og man får ikke altid ret. Men det er ikke det samme som en konflikt. Man må trække på skuldrene og komme videre. Det vil Ditte Kanstrup og Bina Seff ikke i forhold til mig. Det går ud over mig. Men det går også ud over Alternativet Helsingør og vores vigtige arbejde for en grønnere og friere verden.
Nu har jeg fået nok. Så jeg trækker mig fra bestyrelsen inden det konstituerende møde i aften.
Kærlige hilsner
Kristian