Jeg søger to mærkesagstovholdere til EP-valget. Vil du være med?

Der er Europaparlamentsvalg d. 9. juni 2024, og jeg søger derfor to mærkesagstovholdere til min EP-kampagne. Kunne det være dig?

Der er en mærkesagstovholder for hver af kampagnens tre hovedmærkesager:

  • Klima, miljø og natur

  • Ligestilling og minoriteter - denne er besat

  • Unge og uddannelse


Tovholderens opgaver og tidsforbrug:

  • Forvent at bruge ca. 2-3 timer/uge

  • Tovholderen har stor interesse inden for et specifikt politikområde (se de tre hovedmærkesager)

  • Tovholderen forbereder et opslag til SoMe/uge inden for sit område: Twitter, Facebook og Instagram

    • Emnet kunne for eksempel have en EU-vinkel, forholde sig til et højaktuelt emne i samfundsdebatten eller forsøge at sætte en dagsorden
  • Tovholderen bidrager til at lave presse- og debatberedskaber i forbindelse med specifikke debatter, der er relevant inden for tovholderens område

  • Langsigtet: Tovholderen forbereder generiske presse- og debatberedskaber i forhold til specifikke emner inden for tovholderens område: Det kunne f.eks. være et presse- og debatberedskab ift. “CO2-afgifter på Europæisk plan” eller “Kvoter for at sikre repræsentation.”

  • Tovholderen også meget gerne tage initiativ til andre kommunikationstyper end de ugentlige opslag samt presse- og debatberedskaber, det kunne f.eks. være:

    • Sjove videoer eller memes
    • Debatindlæg
    • Interviews med relevante organisationer
    • Happenings/aktivisme.

Jeg bor i København, men du kan sagtens være tovholder, selvom du ikke bor i Kbh.

Kontakt mig, hvis det lyder interessant! :smiling_face:

Jeg håber, at du vil være med! :green_heart: :shamrock:
Kh. Karo.


@Jan_Kristoffersen @KSH @Mona_Lisa_Dahms