Jeg ser Alternativet som ny tids - forandringens parti

Jeg ser Alternativet som ny tids - forandringens parti. Det gør jeg, fordi det er nyt, det vi vil. Vi vil det næste Danmark - Et ny Danmark

Vi er ikke som de andre partier, og vi vil ikke det samme som de andre. Vi vil lave politik på nye måder. Vi ønsker dybest set et helt andet Danmark - det næste Danmark, som er et land i balance. Vores fantastiske fundament - værdier - manifest - debatdogmer - regeringsgrundlag - politiske sigtepunkter - fuld finansieret finanslovsforslag - vores poltik og meget mere - det oser alt sammen af,at vi vil forandre og det er noget nyt, vi vil.

Alternativet er et parti, der for alvor har forstået i hvilken krise vi står,og som rent faktisk vil gøre nok for vores klima og skabe et Danmark og en verden i balance på alle planer. Vi har indset, at der ingen tid bliver i fremtiden overhovedet, hvis vi ikke laver radikale forandringer.

Alternativet er et parti som mener, at vi skal erklære klima-nødstilstand,og som er klar til at flytte mange milliarder på finansloven for at skabe de forandringer, der nødvendige. Vi har ikke vækst som et mål men som et middel, og er klar til at gå ned i levestandard (gælder dog ikke dem,der har mindst). Vi vil skabe nye rammer for et bedre demokrati. Vil gøre op med stresssamfundet, karakterræs og ensidig fokus på fremdrift. Vi er det modige parti, som stiller de forslag, der er nødvendige - også selv om vi bliver hånet for dem.

Vi er et parti, der vil ændre navne og indhold i ministerierne på Christiansborg og få skabt et Borgerting. Vi vil arbejde på at få tilliden tilbage i vores samfund i stedet for kontrol. Vi er et parti, som har lavetdebatdogmer, fordi vi ønsker, at vi skal tale pænt til hinanden. Vi er et parti der ønsker åbenhed og gennemsigtighed, og som mener at der skal være mere tid og plads til blot at være, og ikke hele tiden at gøre. Vi er et parti, der vil have en arbejdstime-bank, 30 timers arbejdsuge og kontanthjælp uden modkrav på vej mod borgerløn. Et parti der vil gå fra systemsamfund til relationssamfund, og sætter mennesker før penge. Et parti der vil gøre op med ulighed, og hvis mål er at sikre, at alle mennesker får muligheder for at udleve netop deres potentiale.

8 Synes om