Jeg er måske, måske ikke ved blive kasserer i lokalforeningen, hjælp, hvordan fungerer det ?

Hej.

Jeg er måske ved at blive kassserer i lokalforeningen, Måske. Pilen peger i den retning. Jeg har ingen erfaring. Og det hader jeg. Derfor søger jeg lidt viden.

Er der nogen der kan forklare det elementære ?

Vi får vel et årligt tilskud fra Alternativet ? Og måske ud fra antallet af medlemmer lokalt ?. Men hvad er det normale rådighedsbeløb om året ? Man bruger forhåbentligt ikke Excel ? Kommer man ind på et regnskabssystem hvor man kan arbejde eller hvordan ? Så er der vel et sted hvor de de godkender vores udgifter og sender penge retur til os. Hvem er det egentligt ?? Og hvilke udgifter er ok, og hvilke ikke ? Er der et sted hvor man kan opsøge den elementære viden om det ?

Ja, i det hele taget. Hvordan fungerer det og hvordan gør man… Med venlig hilsen og tak.

Hej Carsten.

Dejligt at høre at du har mod på at påtage dig en sådan opgave. Og at du åbent beder om hjælp. Det er prisværdigt!
Jeg vil meget gerne hjælpe dig med viden om de spørgsmål du har. Og give råd og vejledning skulle det ønskes. Du er velkommen til at ringe til mig på tlf. 27145476. Så kan vi finde ud af hvad du ved og ikke ved og hvad du mangler for at du føler dig godt nok klædt på til opgaven
Mvh
Tobias jørgensen
(Tidligere kasser i alternativets hovedbestyrelse)

1 Synes om