Jeg er ikke fan af Facebook. Og jeg bliver det aldrig. Er det ikke et pyramidespil? Hvor betalingen er personlige oplysninger, kliks, adfærd og likes?

Hej alle.

Jeg anerkender at der er mennesker der har stor glæde af at bruge Facebook. Sådan er vi så forskellige.

Jeg har aldrig kunnet lide Facebook. Mit indtryk er at vi blot bliver brugt og udnyttet af Facebooks ejere. Jeg kan ikke lide at det er muligt at dække sig ind under en falsk identitet og bruge den til at angribe sine medmennesker.

Og så har jeg den holdning at mit privatliv er en privat ting, som andre mennesker egentligt ikke har den store interesse i.

Det er lykkedes mig at forhindre mine børn i at bruge Facebook en stor del af deres liv. Nu er de så alle teenagere, og jeg har desværre måttet bøje mig. Så nu er de i gang med Facebook i stor stil.

Børnene har stor glæde af Facebook. Så intet i Verden er sort-hvidt. Som i alle andre af livets forhold er det i en gråzone.

Børnene har fortalt mig hvad der foregår på Facebook. Jeg har talt nøje med dem om det. Jeg har sagt at de skal tænke sig om og de skal passe på hvad de gør.

Jeg kan forstå at Facebook er godt på mange måder. Men portalen er også fyldt med had, fordomme, racisme, vrede, intolerance, uvederhæftige påstande, løgne, trusler og endda dødstrusler?

Derudover går det kun ud på at suge brugeren tør for personlige oplysninger, kliks, likes, venner, og for at på penge i kassen til ejerne.

Er det ikke ganske enkelt en slags pyramidespil? Med de positive og negative “bivirkninger”, det nu giver?

Hvad kan vi dog bruge det til ? Jeg forstår ikke hvorfor Facebook er så populært.

Men bestemt. Jeg anerkender også Facebooks styrker.

Er det ikke tidligere tiders Gadekær? Hvor naboerne enten kunne hylde en som en helt eller rulle en i tjære og fjer på det lokale torv?