Jeg bliver - selvfølgelig - i Alternativet!

Jeg meldte mig ind i Alternativet i slutningen af 2014. Jeg meldte mig ind efter at have læst Alternativets manifest, værdier og debatdogmer - og den smule konkret politik, der var udviklet på det tidspunkt.

Jeg husker stadig det første møde, jeg deltog i - et møde for nye medlemmer, der blev holdt i Filmbyen i Aarhus. Jeg kendte ikke nogen medlemmer i forvejen, men jeg blev taget godt imod og har siden opbygget mange venskaber med andre medlemmer.

Da jeg meldte mig ind, var vi omkring 1.100 medlemmer af Alternativet. Èt år senere, var vi 1.100 bare i Østjylland, og på et tidspunkt var vi over 11.000 medlemmer på landsplan. Da vi valgte ny politisk leder den 1. februar i år, var vi omkring 6.500 medlemmer.

Siden den 1. feburar har Alternativet været særdeles meget i fokus. Ikke på grund af vores politik, men på grund af nogle medlemmers handlinger - særligt nogle fremtrædende medlemmers handlinger. Senest har fire af vores folketingsmedlemmer i dag meldt sig ud.

De visioner og værdier, der fik mig til at melde mig ind i Alternativet, er der ikke blevet ændret på. Mange af de medlemmer, der har støttet mig i Midtjylland, støtter mig stadig. Endelig må jeg også gå ud fra, at de borgere, der stemte på Alternativet ved regionsrådsvalget i 2017, stadig ønsker, at jeg arbejder for Alternativets politik i Region Midtjylland.

Jeg kender ikke de præcise grunde til, at Uffe, Rasmus, Susanne og Sikandar har meldt sig ud. Det gør kun de selv, og det er egentlig heller ikke væsentligt for mig. For mig er Alternativet ikke et spørgsmål om enkeltpersoner - heller ikke når der er tale om fremtrædende medlemmer. Jeg er valgt som repræsentant for partiet og til at udføre partiets politik.

Jeg vil derfor fortsætte som medlem af Alternativet, og jeg bakker selvfølglig 100% op om - og har fuld tillid til - alle de mange medlemmer, der arbejder for Alternativets politik.

Der er ingen tvivl om, at vi i Alternativet har en svær tid foran os, og mit humør er da bestemt påvirket af situationen. Der er flere af mine gode venner, der har meldt sig ud, og selvom vi vil prøve at holde kontakten, kommer jeg til at savne dem.

Uanset hvad vil jeg gerne takke alle, der har bidraget til Alternativets succes gennem årene, og en særlig tak til alle jer, der bliver ved med at arbejde for Alternativets vision og værdier så længe borgerne giver os mandat til det!

Mvh Rasmus Foged
Regionsrådsmedlem og folketingskandidat

30 Synes om

Tak, Rasmus. Som forholdsvis nyt medlem er det lidt voldsomt at se MF’erne lave sådan et stormvejr. Men jeg har heldigvis også en klar opfattelse af, at stormvejret er i dem og ikke i politikken. Politikken er tydelig og god! Omend stadig en skuffende oplevelse, da det ikke føles som om at MFerne bakker op om medlemsdemokratiet. Tak, fordi du stadig står trofast. Hvor ville jeg dog ønske, at mandaterne i FT som minimum kunne gå videre til nogle af jer, som ellers har stillet op.

17 Synes om

Tak for det, Rasmus.

1 Synes om

Jeg er meget enig, i det du skriver. Derfor er jeg her også endnu. Men jeg vil ikke lægge skjul på, hvor skuffet jeg er. Over den måde det er foregået på.

1 Synes om