Invitation til tre arrangementer


Kære medlemmer af Alternativet Holbæk
Jeg ønsker jer et godt nytår, og håber at 2020’erne bliver et årti fyldt med grønne og socialt retfærdige forandringer. Jeg håber også at se så mange af jer som muligt til nogle af de kommende arrangementer, som årets begyndelse byder på. Der er arrangementer den 20., 21. og 27. januar:

1: Medlemsmøde om ny politisk leder 27. januar, Holbæk, Kulturkasernen
Uffe Elbæk træder af som politisk leder - og lørdag den 1. februar skal vi vælge en ny. Der er mange spørgsmål i denne proces, da Alternativet aldrig har beskrevet eller formaliseret denne rolle. Uffe har jo været Uffe og har fyldt rollen ud med sig selv som partiets stifter. Er du også i tvivl om, hvem du vil stemme på? Ved du lige nøjagtig, hvem der er den rigtige kandidat? Og hvorfor? Kommer du selv med den 1. februar eller stemmer du digitalt?

Vi har brug for at se hinanden i øjnene og tale om det valg, som vi snart skal træffe. Så mød op på Kulturkasernen klokken 19 i mødelokalet mandag den 27. januar- så giver vi kaffe og lidt sødt til ganen. Husk at medlemsmøder er åbne for alle - det kunne være fedt at høre et ikke-medlems syn på Uffes rolle, og hvad en ny leder skal sørge for.

I kan tilmelde jer eventet her, eller lade os vide om I kommer ved at sende en mail til holbaek@alternativet.dk

2: Inspirationsmøde 20. januar, Odsherred, Aksen
Mandag den 20. januar har vi fået en invitation fra Alternativet Odsherred og den inspirationsgruppe, som de har stablet på benene. På vores eget årsmøde på Kulturkasernen i 2019 talte vi om, at vi i Alternativet Holbæk ønskede et tættere samarbejde med vores omkringliggende lokalforeninger, så vi sammen kan mønstre flere grønne kræfter og vidensdele. Jeg har derfor deltaget i et af Odsherreds bestyrelsesmøder, haft særskilt møde og deltaget i deres opstart af deres inspirationsgruppe. Der er gode grønne kræfter i Odsherred, og hvis I har lyst til at møde vores spændende naboer - så er mødet den 20. en rigtig god mulighed. Der vil være forskellige indslag i inspirationsgruppen, og jeg skal selv komme med et kunstnerisk indslag under titlen “Død, forargelse og de livsgivende træer”, hvor jeg vil præsentere et par digte, som jeg har skrevet. I kan finde informationer om eventet her: AlleOs // Alternativet. Jeg kører fra Holbæk By, så hvis nogle vil have et lift, så må I gerne kontakte mig via holbaek@alternativet.dk.

3: Borgermøde 21. januar, Holbæk, Elværket
Der sker flere spændende ting i Holbæk Kommune på det grønne og demokratiske område. Der er sat en række borgermøder op, hvor borgere kan komme med deres meninger, deltage i debat og blive klogere ved oplæg om den grønne omstilling. Søndag den 8. december deltog flere hundrede borgere i det første møde, som I kan læse om her.

Tirsdag den 21. januar kommer næste møde i rækken som hedder:

"Borgerworkshop om nye energiformer
Tirsdag d. 21. januar 2020 holder vi en borgerworkshop på Musikhus Elværket i Holbæk. Kom og del dine overvejelser om hensyn til placering af energianlæg.”

I kan læse mere og tilmelde jer her.

I kan også læse vores borgmester seneste udmelding, hvor et stort flertal i økonomiudvalget vil følge regeringens plan om 70% CO2-reduktion. Kommunalbestyrelsen skal endelig godkende og behandle indstillingen på sit møde onsdag d. 22. januar. Derfor er det super vigtigt, at vi møder op den 21. og viser kommunalbestyrelsen, at der er opbakning og nødvendighed i dette flotte mål.

Varme grønne hilsner

Phillip Aasvang Tømmerholt
forperson, Alternativet Holbæk

alternativetholb%C3%A6k