Invitation til medlemsmøde 12. dec. 19-21

Invitation til medlemsmøde 12.12.22

Alternativet har fundet gruppepladserne i folketinget, vi har haft en god evaluering af valgkampen i Storkreds Sjælland og nu inviterer vi ind til politiske samtaler i Alternativet Lolland-Falster.

Næste møde handler om transportpolitik. Her er lige et uddrag fra dagens artikel i Ingeniøren:

Ingeniøren: Professor i transportøkonomi: Billigere togbilletter slår nye kæmpeprojekte r
Udvikling: Tog bliver dyrere - biler billigere
Ifølge en undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk er lavere priser også det mest effektive værktøj til vækst i den kollektive trafik.
Virkeligheden går dog den modsatte vej.
Forbrugerrådet har i en kronik påpeget, at prisen på kollektiv transport er steget cirka 20 procent i løbet af de sidste 10 år. I samme periode er det blevet syv procent billigere at købe en bil.
Og i denne uge annoncerede sjællandske trafikselskaber, at prisen på metro, tog og busser stiger med 4,9 procent fra 15. januar.
I infrastrukturaftalen fra sidste år er der sat penge af til at kigget på taksterne i den kollektive trafik, men konklusioner fra dette arbejde vil givetvis ligge et par år ude i fremtiden.

Mødet finder sted hos Ulla, Hovbøllevej 4, 4880 Nysted (adressen er tæt på Døllefjelde-Musse og lidt centralt for folk fra Guldborgsund og Lolland).

Mandag den 12. dec. kl. 19:00-21:00 med temaet Alternativets transportpolitik. Her træder Peter Kjær Hansen til på Zoom og som tidligere ordfører på området giver han sin viden fra sig. Hele politikken kan læses på “Transport - En trafikal Redningsplan for Danmark”. (Tilmelding i eventkalenderen på AlleOs AlleOs // Alternativet )

Vi glæder os til at møde jer - og serverer kaffe, te og kage.

Af hensyn til serveringen, er det vigtigt for mig at vide, hvor mange der kommer, så meld dig venligst til i eventkalenderen og skriv til mig (ulla.munksgaard@alternativet.dk), hvis du har en med, som ikke er medlem og derfor ikke kan melde sig til her i kalenderen.

Hvis du ikke har transportmulighed til Hovbøllevej 4, så skriv til mig på ulla.munksgaard@alternativet.dk, så organiserer vi en samkørsel.

:green_heart: Ulla

PS du kan følge os på Facebook Alternativet - Lolland-Falster