Indkaldelse til årsmøde

Kære medlemmer i Svendborg kommune

Det er et stykke tid siden, I har hørt fra jeres bestyrelse. Men vi har været ramt af frafald og almindelig afmatning. Frafaldet har medført, at vi nu kun er et par stykker aktive i bestyrelsen.

Dertil kommer naturligvis den kedelige besked fra vores byrådsmedlem, Karl Magnus, om udmeldelse af Alternativet, hvorved vi taber vores hidtidige og eneste byrådsmedlem, der fremover vil være løsgænger. Det skal understreges, at samarbejdet med Karl Magnus har fungeret upåklageligt og at hans beslutning først og fremmest begrundes landspolitisk.

Men samlet stiller det lokalforeningen i en udsat position netop som vi står foran forberedelse af kommunevalget næste år. Det kan derfor ikke understreges kraftigt nok, at der er brug for nye kræfter på alle pladser i både i arbejdet på at fastholde foreningens eksistens og for muligheden for at genvinde et byrådsmandat i 2021.
I første omgang skal vi bruge 4 nye i vores egen bestyrelse !

Derfor håber vi på solidt fremmøde til foreningens årsmøde, der hermed indkaldes.

  • Søndag d 22. marts kl 14-16
  • Færgegården, Færgevej 13, 5700 Svendborg.

Dagsorden efter vedtægterne - endelig dagsorden med indkomne forslag udsendes senest 15. marts. Forslag der ønskes behandlet på årsmødet, skal være fremsendt til stent@mail.tele.dk senest d. 8 marts.
Ønsker du at høre nærmere om bestyrelsesarbejdet og dets omfang m.m., er du velkommen til at kontakte mig på mail eller på 20115416.

Vi har brug for din hjælp, jeg håber vi ses.

Med venlig hilsen
Erik Stent Pedersen

1 Synes om

Hej Erik
Tak for brevet… og tak fordi du kæmper videre !
Jeg vil gerne møde op til mødet 22 marts !
Egentlig ved jeg intet om hvad der er foregået i byrådet ? og hvad vi i “Alternativet” har budt ind med ?. ( Har ikke råd til at holde avis )

Jeg ved at Enhedslisten har organiseret sig, med nogle “politiske “Baggrunds Gr”, indenfor de forskellige Emner /politiker, som skal vedtages i byrådet. De mødes før “emnet “ skal behandles, og bliver enige om, hvad der er Enhedslistens mening og stilling til Sagen. (Jeg har selv været fræk og spurgt om jeg måtte deltage i deres “Natur og Miljø” Gruppe…Da jeg ikke opfattede at Alternativet havde noget sådan ?) Jeg brænder selv for områderne :Naturen, Biodiversiteten, Klimaet og “Grøn omstilling” … Og om : Hvordan får vi engageret Borgerne” ??? i Svendborg , Omkring Dette : At blive en “Grøn Klima Kommune “ ?.. For hvis vi ikke alle er med, lykkes det nok ikke…? :disappointed_relieved:
Jeg drømmer også om, feks, at prøve at holde nogle møder sammen med “venner fra SF og Enhedslisten “ feks omkring klima og Grøn omstilling ? Hvor vi nok er ret enige ? …:grinning: Stor hilsen fra Anne Velsing

Det jeg prøver på at sige er, at jeg synes, at sådanne “Baggrunds grupper” man kan melde sig til, hvis man vil være med i diskussionerne om hvad vi mener i Alternativet ? Er en god Ide. Så vores repræsentant i byrådet har nogle han kan støtte sig til og få ideer fra ?, før byrådsmødet ?..

Kære Anne
Du har ret i, at det er en god ide, og derfor har vi de sidste 2 år indbudt til og afholdt en del baggrundsgruppemøder med Karl Magnus - så vidt jeg husker har du da også deltaget i 2-3 møder ?
mvh Erik

Men nu har vi jo ingen repræsentant i Byrådet ? …Hvad er så vores mission ?. Kan vi lave en “Bevægelse “ som feks kæmper for at gøre Svendborg mere Grøn og Bæredygtig…? Har vi “Alternativister “ nogle gode ideer, Til sådanne (og andre) , gode tiltag ?, som gør Svendborg endnu skønnere ?. ( kan øge Bosætningen ? ). Hvad Var det vi drømte om og ønskede os ?, alle os som meldte os ind i Alternativet ?.. Spændende at høre hvad i andre drømmer om, og synes at vi skal arbejde for :smiley: