Ide til hvad du kan lave i morgen og beretning fra BESØG på Den Grønne Gang

Kære medlemmer,

Mandag d. 23. oktober var 10 glade medlemmer fra henholdsvis Slagelse, Lejre, Sorø og Odsherred inde og besøge Christianborg og ‘den grønne gang’ og få en rundvisning af Sascha Faxe.

Marianne fra Odsherred beskriver besøget således: Vi blev sluset igennem næsten uden problemer, dog slog scanneren ud, da jeg gik igennem. Jeg havde glemt at jeg havde taget bælte på i dagens anledning, så jeg ikke skulle gå og hive bukserne op hele tiden :-). Vi blev hentet af Heval, Saschas sekretær og han indledte rundvisningen og fortalte om diverse malerier m.m. inden vi mødtes med Sascha på hendes kontor, som mere var indrettet som en dagligstue - rigtig hyggeligt :green_heart: For at komme til den grønne gang, hvor Sascha og de øvrige Alternavister befinder sig, skal man igennem en imponerende lang gang som ligger direkte ovenpå de kongelige hestestalde. Sascha tog imod spørgsmål og beskrev oranisationen med hvem der var konaktperson for hvem og hvem man kunne kontakte, hvis man ville gøre opmærksom på. Derefter gik vi fra den grønne gang til fællesgrupperummet på 4. sal (tror jeg det var) og på vejen fortalte Sascha, som er uddannet historiker om Christiansborg og de to brande, som i sidste ende var årsagen til, at kongefamilien ikke flyttede tilbage til Christiansborg efter den seneste renovering. Vi fik besøgt det Færøske grupperum og det Grønlandske grupperum. Vi så grupperummet for Finansrådet, hvor Christina Olumeko har fået en plads, hvilket er ret bemærkelsesværdigt taget vores størrelse i betragtning. Vi så naturligvis også Folketingssalen, som var aldeles tom pånær os, da der aldrig er møder om mandagen. Vi endte så med kaffe og slik i Alternativets fællesgruppeum, hvor Sasha efter bedste evne forsøgte at svare på de spørgsmål vi havde givet hende i starten af turen og flere som kom til i løbet af vores snak. Det var en rigtig god oplevelse og Sascha skal have mange tak. Vi kunne ikke have bedt om en bedre tur guide :+1: :pray:

Her et par billeder fra besøget.



Har du ikke lagt planer for i morgen så har vi en virkelig god ide
Tag til Nysted og tal om regenerative landbrug og fremme af demokrati og bæredygtighed i en kommune i landdistrikterne med Franciska Rosenkilde, Steen Nørhede og Sascha Faxe. Trine Aslaug fra hovedbestyrelsen kommer også og vi taler om organisation og politik i Storkreds Sjælland. Se mere her: https://alleos.alternativet.dk/events/view/5400

På tirsdag den 14. september kl. 19.30 – 21.00 holder vi næste bestyrelsesmøde
Mødet er åbent for alle medlemmer og afholdes online. Link til mødet: meet.google.com/uhc-ejph-wnu

Referat fra seneste bestyrelsesmøde

Alle henvendelser, kommentarer, ideer er velkomne

Grønne sommerhilsner fra bestyrelsen i Alternativet Midt- og Vestsjælland :herb: :sun_with_face: :green_heart:

Forperson: Cecilie Mejlstrup tlf. 22 32 35 39
Kasserer: Marianne Hammelboe tlf. 23 29 32 08
Medlem: Line Bjerrum tlf. 60 83 32 26