Hvordan vælger vi de bedst HB medlemmer ?

I tråden til forslaget om tillidsafstemning for HB, bliver der naturligt også stillet spørgsmål til hvordan vi sikre valget af kvalificerede HB medlemmer. Et beretiget spørgsmål specielt hvis man har fulgt mediernes dækning af to HB medlemmers exit.
Kandidaterne ligger her
https://drive.google.com/file/d/16n9EnDv25E8au9nM4k23GnZdi-m4lo9C/view
Godt en side pr. mand og så kan man jo prøve at google sig til resten.

I år er der end ikke en video af kandidaterne.

Men hvad har vi brug for at vide ?
Og har kandidaterne noget de gerne vil supplere med ?

Kære alle
Siden mit første landsmøde i 2016 har jeg undret mig over, at der ikke er mere fokus på valgene til forperson og HB.
I år er der to valg at tænke på, og derfor har vi et en-dags landsmøde. Det er en beslutning, jeg selv har været med til at tage, selv om det gør programmet meget presset, og selv om vi naturligt nok må give køb på tid til organisatoriske valg (og organisatorisk “valgkamp”).
Jeg er jo så heldig at jeg har fået en plads i den kommende HB, og jeg har sagt til mig selv (og andre), at dette landsmøde skal være det sidste, hvor vi har så lidt tid til at lære kandidaterne at kende.
Det gælder både opstillingsgrundlag, debat op til landsmødet (valgkamp) og tildelt tid til debat på selve landsmødet.
Hvis vi kan blive enige om at vi skal den vej, så tror jeg at valgene automatisk vil blive mere oplyste, og kvalifikationerne hos de valgte mere tydelige.
Kh
Anne-Marie

1 Synes om