Hvordan skaber vi god intern kommunikation og vidensdeling, når det hele går så stærkt?

Hvordan skaber vi god intern kommunikation og vidensdeling, når det hele går så stærkt?

1 Synes om

I forhold til det teknologiske aspekt, så kommer vi ikke uden om et intranet. Om det når at blive nyttigt afhænger af, hvornår valget kommer.

1 Synes om

Hvis der kan laves en integration mellem civi og wordpress brugere, så burde det jo være overskueligt at få et intranet op at stå vha. plugins. Er det ikke en mulighed?

1 Synes om

Jeg tror det er ekstremt vigtigt, at vi ikke alene fokuserer på tekniske løsninger, men også på at få defineret opgaven ‘intern kommunikation’ og får mandater til/ansvar for denne opgave placeret alle de rigtige steder; fx. alle de nationale teams, hovedbestyrelser, storkredse etc. - og så iøvrigt har mindst en central kontaktperson hvad intern kommunikation angår -både administrativt og i hovedbestyrelsen.
Lige nu halter det gevaldigt, synes jeg - og det har sgu desværre lidt negativ indflydelse på eens (Læs: min ;-)) arbejdsglæde indimellem, når partiet utilsigtet - og uden stærk intern kommunikation - ofte fremstår noget top/pressefunktionsstyret.
Fx. oplevede jeg sgu nyhedsbrevet i søndags som lidt af en mavepuster… :frowning:
Jeg vil gerne have fortælling om valgtemaer i andet end bullet-form og en lettere popsmart video af de tre pressefolk, som selv synes de har gjort det godt, i DERES arbejde med valgtemaerne??
Jeg synes at det her bliver tydeligt, at tilgangen til video som medie i intern kommunikation alt for let går hen og bliver temmelignonchalant, som det er tilfældet i ovennævnte video.
Ja, det er et uformelt medie, men lad os nu prøve reelt at kommunikere det der er vigtigt for medlemmerne igennem videoerne, istedet for det, der nu lige tilfældigvis er det første der falder videofotografen ind.
For hvad skal jeg nu egentlig sige om valgtemaerne, når jeg lige om lidt står nede på Østerfælledtorv med en håndfuld grønne balloner og skal tale med folk om politik frem mod valget?
Jeg har dog fuld forståelse for, at tiden er knap og at tingene udvikler sig hurtigere end vi helt kan tænke det/følge med - men det er altså EKSTREMT vigtigt, at vi begynder at få fokus på den interne kommunikation som andet og mere end teknik (Selvom den del har fyldt og fortsat fylder meget… Men det er ikke det, der for mig at se lige nu bremser den interne kommunikation)
Og som jeg har hørt det, så har der været talt om det i mindst et par måneder, uden at der er sket noget endnu. Og det er opgaven altså for vigtig til.
Jeg mener dog at Maiken talte om, for et par uger siden, at et nyt initativ er på vej (kender dog ikke detaljer) - det er meget velkomment, synes jeg!

3 Synes om

I princippet, jo. Men praktisk bliver det for tungt, ufleksibelt og kortsigtet. Efter min mening, altså :smile:

Hej Charlotte. det synes jeg du skal fortælle dem, for jeg er sikker på at de vil sætte pris på at få sådan en kritik og at de kan lærer noget af den. jeg tror også at deres mål er at alle skal føle sig vel informeret.

Hej Charlotte

I min optik har du ret - det er alså ikke det tekniske der gør udslaget hvis ikke det menneskelig fungere. Rent teknisk har vi ret mange muligheder, men det jo ligegyldigt når der ikke kommunikeres noget :slight_smile:

Vi har alle sammen rigtig travlt (indtil vi komme ned på 30 / uge - så har vi bare travlt :wink: ) så hvad der end kommunikeres så skal det gøres i elevator-tale-form! Selv nyder jeg podcast idet jeg kan lytte til når som helst - når jeg går tur med hunden, sidder i bilen osv. osv. og min afspiller kan også afspille dem i x2 hastighed. Så hvis jeg skulle give et input så er det - brug podcast! Du kan ikke producere kommunikation hurtigere - indtal - del! fx på twitter :slight_smile:

Jeg er helt enig Charlotte. Et af helt sikkert, at vi skal have bedre digitale platforme, der gør det muligt, men jeg savner også en diskussion af prioriteringen af vores tid. Skal ekstern kommunikation til medier altid stå i første række til intern kommunikation i organisationen fx? Det er netop mangel på tid, der gør at det interne bliver nedprioriteret. Naturligvis særligt i en valgkamp, men jeg føler det har været prioriteringen det meste af vejen mod valget…

2 Synes om

Hejsa… Jeg er helt ny i dette forum & har ikke nået at gennemgå alle undergrupperne endnu, så undskyld på forhånd hvis jeg foreslår noget, der allerede eksisterer.

Der er vel nogle retningslinier for de personer der officielt repræsenterer Alternativet? Ellers er det jo håbløst for alle, at følge med i hvad der bliver sagt på de forskellige medier. :smile:

Problemet med hurtig, effektiv intern kommunikation er vel, at vi bruger teknologien så forskelligt… Nogen er på farten med smartphones, apps osv - imens andre sidder ved en pc/mac-skærm hjemme eller på job. Så er der problemet med alle de forskellige steder, nogle er på Facebook, nogle Twitter, andre ingen af dem &/eller noget helt tredie…
Kunne vi evt. lave en mobil-version af dette forum? Ligesom der er www.enellerandenside.dk for store skærme & http://m.enellerandenside.dk for smartphones. & så opdrage os der gerne vil følge med, til at lukke et vindue op på dialog.alternativet.dk samtidig med at vi logger på fb/twitter/whatever :o)

Det er mit indtryk at sitet i sig selv fungerer ret godt på smartphones. Min egen dumbphone kan dog ikke helt følge med.

1 Synes om

Ok Nis, tak for svaret.

Jeg er hoppet tilbage fra smart til den gamle med knapper, da jeg alligevel kun bruger den til sms´er & pc til resten :smiley:
Nå men så er jeg blank, udover at vænne folk til at bruge forummet her lige så meget som de bruger de andre medier.

–tilføjelse–>

Nej forresten, kunne man ikke lave en nyhedsgruppe kun for medlemmer & dele den op i 2 niveauer, for menige medlemmer & parti-repræsentanter & så udvikle/finde en app som kan bruges til smartphones? Så har vi et sted hvor man kan søge hen som 1ste prioritet for intern kommunikation?

1 Synes om

Jeg er iøvrigt godt klar over, at dette er et spørgsmål der blev stillet tilbage i starten af april :wink: Men da der ikke står noget om at problemet er løst & strukturen er færdigudviklet, tar jeg det bare som en øvelse i at løse et problem - så er det ikke spild af tid trods alt :smiley:

Som jeg ser det, er det nødvendigt for alle medlemmer i Alternativet, at vide hvor man skal henvende sig med “officielle emner”, altså ikke de idéer vi udveksler på facebook og lignende.

Man kan sende en email til partiet på www.alternativet.dk hvilket er en langsommelig måde at kommunikere på,

Eller man kan skrive til en kandidat på en af vedkommendes sociale medie-profiler, men der ved man ikke hvor tit personen kigger forbi og læser post, eller om vedkommende får 500 beskeder om dagen & éns henvendelse drukner i mængden…

Eller, hvis man har fundet den side vi nu er på (som ikke var særlig nem at finde - jeg fandt den først i går) kan man skrive her - Men læser f.eks Uffe Elbæk, eller de lokale repræsentanter mon indlæggene på denne side? :wink:

Så der må skabes ét sted hvor vi er enige om, at intern kommunikation skal foregå & derefter kan man så udvikle videre på, hvordan oplysningerne bliver sendt videre rundt, om det skal være på skrift eller lyd/videoklip, hvilken software osv…


Jo mere jeg spekulerer over problemet, jo mere overbevist bli´r jeg om, at jeg nok har læst spørgsmålet for bogstaveligt & at problemet ikke er på et så grundlæggende niveau ^^ Så nu tror jeg bare jeg tier stille & klikker rundt & læser lidt mere af, hvad her ellers foregår :slight_smile:

1 Synes om