Hvor er vi egentlig henne med dette politik område

Har vi noget på papir?

1 Synes om

Kære Jens Ole!

Det er jo et meget relevant spørgsmål - i betragtning af, at verden er under pres global set!
Har du mon fået nogle svar fra andre kanaler end her?

Kærlig hilsen
Gunhild :evergreen_tree: :sparkler:

Det har jeg ikke.
Men jeg deltog i et enkelt fysisk møde og et enkelt digitalt om emnet - og så…

Men efterlysningen af “ordfører” blandt medlemmerne, fik mig til at tænke på området. Og jeg ledte efter en status.
Så jeg kunne godt tænke mig, at vi fik “snakket om” FN, NATO og EU set fra den vinkel. At vi fik “snakket om” det vi i dag kalder Værnepligt, om hjemmeværn og om civil forsvar.
Og så om det der interesserer mig allermest: om Veteraner.

Jeg er jo geografisk så langt væk fra “magtens centrum” som det er muligt - så …
Men nu hvor alle har accepteret, at digitale møder er ok - kunne det måske lade sig gøre at få en debat i gang?

Hej igen, Jens Ole! Jeg tænker, at det måske kunne være relevant at få pustet liv i den samtale igen, som du deltog i…Hvad mon du tænker om det. Og kunne de øvrige også tænkes at genoptage samtalen.

Jeg har ikke megen viden om emnerne, som du nævner, men jeg kunne sagtens være nysgerrig i forhold til at opbygge / udvikle ny viden om emnerne, som du beskriver.

Jeg kunne godt være interesseret i at indgå et samtalerum på nettet i løbet af november måned.

SÅ - er det november. Og jeg kunne godt tænke mig, at få en snak - bare for
Jeg arbejder “hjemmefra” (offentlig ansat) - så jeg kan nærmest 24/7 :slight_smile:

Kære alle derude :slightly_smiling_face:

Jeg har været i meget interessant dialog med Jens Ole om fx værnepligt, herunder ligestilling samt hvordan krigsveteraners muligheder for at kunne vende tilbage til “almindelig” tilværelse i Danmark aktuelt set - efter job ved fronten af forskellig art (fx som FN-soldat og andre opgaver)

Vi forstiller os, at mødes via zoom den 1. december - har du også lyst til at deltage?

Kærlig hilsen
Gunhild :sparkler:

Hej Gunhild,

Jeg kan desværre ikke den 1. december, men deltager gerne på et zoom-møde.

Vh, Jan K

Super at du gerne vil deltage, ville du kunne den 3. 4. eller 5.?

Den 3 december 16-17 vil være fint for mig.

Jens Ole, kunne du også deltage sammen med Jan K på Zoom, den 3. december kl. 16 - 17

ja - jeg sætter det i kalender

1 Synes om

Du er inviteret til at deltage i et Microsoft Teams-møde

Title: Teams-møde arrangeret af Jens Ole Hald

Deltag på din computer eller mobilapp
Klik her for at deltage i mødet

Administrer dine indstillinger for beskyttelse af personlige oplysninger i Mødeindstillinger

Så fik vi holdt vores første møde! Tak til Gunhild - det var godt at “få et ansigt” på.
Ganske kort referat: Hvorfor har vi et forsvar i Danmark? Værnepligt for alle og af begge køn (og alt ind i mellem - tilføjer jeg for egen regning). Veteranpolitik. Cyberforsvar.
Plus den “løse snak” om alt mellem himmel og jord.
Vi er enige om, at vi nok ikke får andre til at interessere sig for emnet før valget til forperson er overstået. Vi er også enige om, at emnet er for vigtigt til bare at lade ligge.

1 Synes om

JA! det kan vi :sunflower: godt sammen!

Alle sammen- kom så!

Hvor blev du af?

Hej Gunhild,

Det må du undskylde. Det har jeg desværre helt misset. Jeg har simpelthen ikke opdaget, at der blev sat et endeligt møde op den 3. december. Beklager meget.

Bedste hilsner,

Ok :slightly_smiling_face: Du for en chance i 2021 :sparkler: