Hvilken information savner du som aktivt medlem?

Lige en kommentar til Appgree. Jeg synes det er genialt og en rigtig fin måde at inddrage medlemmerne få et hurtigt overblik over holdninger/idéer til holdninger i partiet. Afstemningsformen kræver dog, at så mange som muligt har mulighed for at deltage, og det er svært med den korte frist der er sat for dem. Kan fristen for afstemninger mon forlænges generelt, så flere kan nå at give deres bidrag med?

1 Synes om

Tanke(?): kan man få et “dagligt” sammendrag af hvad ALT har deltaget og hvordan de har ageret

Ageret “hvorhenne”? Jeg har i hvertfald fået et såkaldt “digest” her fra dialog, men det var vist fordi jeg ikke havde været aktiv herinde i en længere periode.

Jeg tænker, at du gerne vil vide, hvad Alternativet har foretaget sig i dag overalt? Det er da en meget god idé; det vil tage lidt tid at lave, men jeg tager den med videre.

Ja, Det er os selv, der sætter grænsen for, hvor lang tid afstemningerne løber. Lige nu er det @Jon, der styrer det og jeg ved, at han hver gang overvejer løbetiden.

Jeg har indtryk af, at de fleste informationer er tilgængelige, hvis man spørger. Man skal bare have tiden til det - og folk med almindelige job og måske børn osv. - de har den bare ikke. Så jeg mener, at vi mangler noget af det, som før valgkampen var en slags slogan: “Vi starter langsomt og så sætter vi tempoet ned”.

2 Synes om

Jeg er endnu ikke medlem, men tillader mig alligevel at svare. Jeg savner bl.a. information om Alternativets FB aktiviteter herunder - om FB gruppen “Alternativet-en seriøs bæredygtig omstilling” er en officiel Alternativ gruppe? Jeg har fået modsatrettede informationer om gruppen - at gruppen ikke er en officiel gruppe og ingen tilknytning har til sekretariatet og partiet - og at gruppen er officiel støttet af sekretariatet, der har givet admin mandat til at være tovholdere i gruppen.

Jeg savner så også nogle flere informationer direkte fra politikerne, så jeg bedre kan se, hvad de står for. F eks. en ugentlig udmelding på FB siden kunne være rart, evt. som et ugebrev. Jeg er altid meget i tvivl om, hvordan Alternativet forholder sig til forskellige politiske spørgsmål.

Jeg er endnu ikke medlem, fordi jeg synes, at meget endnu er så usikkert omkring Alternativet, også hvad partiet står for.
Men synes godt om siden Dialog og har debatteret her flere gange, er dog ikke helt kendt med hele indholdet endnu.

Helt enig - jeg synes, at Facebook gruppen giver et meget dårligt billede af Alternativet. Desværre har jeg set det modsatte af åbenhed og gennemsigtighed, som Alternativet vel står for. Der har desuden været meget ballade i gruppen med stor uenighed, advarsler, sletninger, bortvisninger og blokeringer.
Og strukturen er ikke god, man kan ikke blot trykke sig ind på et emne, man er interesseret i som her på Dialog, derfor har der været forbud mod visse emner i en periode, blot fordi nogle var kørt trætte af bestemte emner.
Det ville være en rigtig god idé, hvis folketingskandidater og politikere kunne være lidt synlige her på siderne, det kunne måske trække folk til. Det ville også være fint med nyhedsopslag, et ugebrev fra politikerne/ Uffe og måske nogle billeder på siderne.
Dialog bør så også være nemmere at finde på hjemmesiden.

3 Synes om

Det har den i hvertfald været før valget, jeg har ikke styr på det i dag, det kan være Kommunikationschef Tilde Schmidt tilde.schmidt@gmail.com

Det er som om dialog alternativet tilhører en helt anden tidsalder. Jeg er 65, men føler det er en 80eragtig platform. Kender flere dygtige frontendfolk, som kan modernisere den. Det er helt uoverskueligt at bruge den nu …kh Lene

1 Synes om

Tak for indspark @rixrix :slight_smile: Hvad er det du synes, der er 80’er agtig? De fleste jeg kender ser platformen som innovativ og cutting edge så jeg vil også meget gerne høre, hvad der for dig gør det uoverskueligt?

kære Thomas

Så er det nok bare mig, der er dum.

Men min datter som er high end multimediedesigner med speciale i interaktionsdesign er altså enig med mig, og hun er medlem af Alternativet! kontakt hende. Hun har mumlet noget om frivilligt arbejde… Julie Rix eller Julie Bagger.

1 Synes om

Fortsætter debatten fra Hvilken information savner du som aktivt medlem?:

En præsentation af Politisk Forums arbejdsform
Referater fra Politisk Forums møder
En præsentation af Hovedbestyrelsen og deres arbejdsfordeling
At præsentationen af den gamle hovedbestyrelse fjernes fra hjemmesiden, eller markeres som historisk (http://alternativet.dk/bestyrelsen/)
At Hovedbestyrelsesreferaterne lægges et sted der kan findes uden forhåndsviden.

3 Synes om

Jeg er ny i Alternativet og savner at se, om vi har en lokalforening i mit nærområde som er Møn.

Jeg synes at kommunikation via IT er godt og konstruktivt, men er så gammeldags indrettet, at jeg også har behov for fysisk nærvær med levende individer, hvor vi kan grine, pjatte, udvikle nye ideer, tage på udflugter, workshops og lign. Kort sagt, så er det ganske enkelt ikke nok for mig, at Alternativet udelukkende er et IT Parti, som kun ses, når der er årsmøde.

Har jeg misforstået det hele?

Jeg kan kun se, jeg er tilmeldt Storkredsen Sjælland, men ingen lokalkreds, ingen tovholdere jeg kan henvende mig til, ingen, jeg kan være politisk solidarisk med IRL. :slight_smile:

1 Synes om

Hej Christina - velkommen som medlem :slightly_smiling:

Du kan lige nu se de lokalforeninger, der er oprettet nogenlunde tæt på her: http://alternativet.dk/sjaellands-storkreds/

Nej, langt de fleste aktiviteter er slet ikke it-relaterede - vi mangler bare lige et bruge IT til at informere om det hele på den bedste måde. Det hele skulle gerne blive meget nemmere inden for en måneds tid. :wink:

Indtil videre kan du også finde masser af information på fx Facebook: Redirecting...

Hvis den nævnte FB gruppe på nogen måde afspejler partiets holdninger, så er Alternativet i hvert fald ikke noget for mig. Kæft, Trit og retning, udelukkelse af medlemmer uden begrundelse, sletning af emner og en hetz mod minoritetsgrupper for blot at nævne nogle af de forhold jeg finder kritisable. Jeg er så heller ikke den eneste, der har denne opfattelse kan jeg se i forskellige FB grupper.

Hej Birte

Facebookgruppen “Alternativet-en seriøs bæredygtig omstilling” bærer præg af at være en åben og ikke-officiel gruppe, drevet af frivillige (det er ifølge det pinnede opslag IKKE en officiel Å-gruppe - omend der vist har været snak om at adoptere den). Den giver ganske rigtigt i perioder ikke et særligt positivt billede af Alternativet. Jeg tror det er svært at finde en balance mellem at tillade ukonstruktiv adfærd og at undertrykke de budskaber som ikke matcher “politikken” - særligt når en stor del af medlemmerne af gruppen ikke føler sig forpligtet på hinanden og debatten. Begge dele vil man som administrator kunne blive kritiseret for.

For en god ordens skyld: Jeg har intet med gruppen at gøre, og har ikke været aktiv i den på et seneste - så jeg ved ikke hvordan den køres pt.

1 Synes om

Hej Nis.
Tak for svar. Ja, jeg har også fået svar fra anden side, at gruppen ikke er tilknyttet partiet.
Tidligere havde en folketingskandidat også udmeldt, at gruppen hverken havde forbindelse til partiet eller sekretariatet, men på et tidspunkt blev der indsat et brev fra sekretariatet underskrevet Brian Frandsen sekretariatschef.
Her kunne man bl.a. læse - " - Gruppens admin er frivillige i Alternativet og er tilknyttet landssekretariatets kommunikationsafdeling. Det betyder dermed, at de har mandat til at fjerne medlemmer af gruppen, der gentagne gange handler uden om Alternativets værdier og debatdogmer. Dette mandat har de 100 % opbakning til fra Alternativets landssekretariat."
Har også erfaret, at der har været udskiftning af admin og at man nu vil se på de blokeringer, der tidligere har været foretaget af gruppens medlemmer.

Møn hører med under lokalforeningen Vordingborg, som har nogle ret aktive medlemmer.
Prøv at finde bestyrelsen for Vordingborg og kontakt dem.
Jeg ved ikke, hvordan det er nu, men de har på et tidspunkt afholdt regelmæssige møder.