Hvem er politisk/parlamentarisk ledelse/gruppe?

Jeg har i et par debatindlæg stødt på benævnelsen politisk ledelse. Den er også skrevet ind i vedtagterne og består af folkevalgte personer, valgt til byråd, regionsråd, europapaelementet eller folketinget.
I nogle indlæg er der så skrevet at spidskandidater også har deltaget som en del af politisk ledelse.

Mine spørgsmål er så: Hvem er en del af politisk ledelse? Skal man være folkevalgt først? (Som vedtægterne beskriver).
Hvor kan jeg finde oplysninger om medlemmer, ud over folketingsmedlemmer, af politisk ledelse?

På hjemmesiden er der en fane med folketingsmedlemmer. Kunne det ikke være fornuftigt at tilføje de resterende og, forhåbentligt snart, voksende antal af folkevalgte? Måske under KONTAKT eller OM OS kunne der være en oversigt over hele den politiske ledelse dens organisering og ansvarsområder.

Som et ekstra spørgsmål. Ligger der en forretningsorden for hvordan den politiske ledelse organisere sig, fordeler opgaver, arbejder o.s.v.?

Mvh
Jesper Frederiksen
Skanderborg.

Ja, efter vi har fået folkevalgte, så skal man være folkevalgt.

Når vi får data opdateret, så vil du kunne se Politisk Ledelse på AlleOS. Måske vi skulle få oprettet det team @dea?

Generelt kommer alle og alt til at være på AlleOS.

Måske @UffeElbaek eller andre kan svare?

Hej Thomas.

Tak for hurtigt svar :slight_smile:

/Jesper

God ide med et team over politisk ledelse :slight_smile: Det findes nu her: AlleOs // Alternativet

1 Synes om