Hvad skal vi lave af arrangementer i Syddanmark?

Hej Alternativister

Hvad skal vi lave af aktivteter i syddanmark?
Hvad har du lyst til at deltager i?
Hvad har du lyst til der bliver talt mere om ?

Tina Brixen
Bestyrelsemedlem i Kolding

1 Synes om

Tja, det er gode spørgsmål. Jeg tænker tit over det samme.
Politikudvikling, principprogrammer er jo i første omgang ikke lokalt, men national(internationalt), så hvad er der lokalt?

Jeg har fået en ny guru, der hedder Lene Andersen. Hun er økonom og har skrevet flere bøger med visioner for fremtiden. Den første jeg læste var ‘Globalt gearskift’, som opstiller et scenarium med få bystater, hvor al udvikling sker, men det øvrige land, som fx Vejle/Kolding ikke har væsentlig betydning.

Men hun bringer også Borgerløn på banen, osv.

Jeg tænker at hvis du, som jeg, gerne vil udvikle i dit lokalområde, så er det der debatten skal starte. Jeg kan under alle omstændigheder ikke holde mig fra at give mit besyv med omkring den globale/regionale/nationale politik, men det svære ligger i det lokale og finde ideer, som skabe gode, lokale samfund. Små og mellemstore.

Hej Olav
Det lyder da rigtig spændene, måske hun har lyst til at komme og lave en debat aften sammen med os.

I sidste uge var jeg til Politisk laboratorie i Århus hvor vi brugte dagen til at snakke om hvad Alternativets nye klimapolitik skal være, det var jo også en mulighed at vi lavede et lokalt Politisk laboratorie hvor vi snakker om hvad der var specielt vigtige her i regionen.

Hej.
Miljø og klimadebatten synes jeg kunne være et godt sted at starte, da det er noget alle “har en aktie i” .
Men hvad med mødefaciliteter ? :slight_smile: