Hvad skal der ske med vores lokalforening?

Oplæg til debat. Svar med indlæg under dette oplæg inde på dialog.alternativet.dk hvor alle kan læse med. Hvis du svarer på mailen, er det kun få, der ser dit svar.

Først: Nogle har hørt det, andre måske ikke men Jeg flytter til Nuuk og må derfor træde af som forperson for lokalforeningen. Tak for vores tid sammen. Hvis/når jeg flytter tilbage, skal jeg nok melde mig igen og jeg fortsætter i mellemtiden som udlands-medlem af Å. KH Thorbjørn

Kære medlemmer i lokalforening Gribskov.

Vi skal finde ud af hvad der skal ske med vores lokalforening i Gribskov.

Jeg er sikker på at vi alle er skuffede over forløbet i toppen af partiet, og det store frafald der er fulgt efter. Men jeg antager at vi beskæftiger os med politik, fordi vi vil noget med vores samfund, og at Alternativet har været et middel til at gøre det.
Så for mig, er det store spørgsmål, om der er en fremtid i Alternativet, eller om alle vores gode tanker og erfaringer, er på vej til at blive en parentes, i den politiske historie.

Med Thorbjørns afgang, er der ikke nogen der har følt sig i en position, til at overtage at holde sammen på lokalforeningen.

Som det nyeste medlem, syntes jeg ikke at det er min opgave, at være den bærende og samlende kraft.
Jeg meldte mig til bestyrelsen, i foråret, fordi jeg gerne ville møde jer der arbejder lokalt, og deltage politisk.
Jeg vil gerne støtte op, og bidrage med nogle af de opgaver, der er nødvendige at løse.

Så nu spørger jeg hver enkelt af jer,

  • Hvad er det rigtigt for dig i denne situation?
  • Hvor vil du gerne se at vi kommer hen?
  • Hvad kan og vil du bidrage med?
  • Hvad skal løses og hvad er de største forhindringer?

Jeg har aftalt med Thorbjørn om at han holdes med i ”loopet” selvom han ikke regner med at kunne bidrage særligt meget fra Grønland. (Jeg håber han tager fejl :slight_smile:
Er der flere der skal indrages?

Jeg håber at i alle vil byde ind med jeres position og ønsker.

Da i ikke kender mig særligt godt, vil jeg lægge bredt ud:

Jeg er engageret i Å, primært fordi jeg har stor sympati for værdierne og debatkulturen, som Å har givet fodfæste. Jeg har været med et års tid.
Jeg er dybt engageret i samfundsanliggender, og har særlig interesse i hvordan vi kan udvikle samfundets strukturere på velfærd, social, sundhed, uddannelse og økonomiske områder.
Jeg har sans og interesse for politisk strategi.
Jeg er god til at grave mig ned i et emne, læse på det og få et overblik over det.
Jeg har en del erfaring med bestyrelsesarbejde.
Jeg har beskæftiget mig indgående med regionale råstofplaner, i snart 4 år.
Jeg er selvstændig inde for IT, og har en førtidspension. Jeg har familie med mindre børn, der er mere tidskrævende end gennemsnittet. Derfor skal jeg prioritere mine indsatser meget præcist…

Jeg er dybt skuffet over hvordan Uffe har sænket sit eget livsværk, og vores ståsted.
Jeg har ikke mod eller psyke til debatkulturen i andre partier. Jeg mener Å er værd at redde, også lokalt, netop fordi værdierne og debatkulturen, er unik i dansk politik.
Jeg er ikke spor folkelig og ikke god til at stå frem i politik, eller til deltage i det praktisk og administrative arbejde. Jeg er vel nærmest en slags kuglestøber i denne sammenhæng :slight_smile:
Jeg har ikke den store lyst til at drive forening. Men vil gerne gøre hvad der skal til, for at vi sammen kan holde foreningen kørende, i det mindste på lavt blus.
Jeg vil også gerne støtte Mauds kandidatur, dels som politisk samtalepartner, dels ved at være behjælpelig med at læse på emner.
Jeg har ikke erfaring eller viden, om det praktiske og formelle ved at drive en partiforening.

Hvis vi skal fortsætte med Alternativet i Gribskov, foreslår jeg, at vi:

  • Opretter en slags fælles ledelse af foreningen, og fordeler opgaverne imellem os.

  • Tilkendegiver om og hvordan vi kan og vil støtte Mauds kandidatur.

  • Finder sammen med andre lokalforeninger, der har lignende udfordringer

  • Opregner og fordeler de opgaver der nødvendigvis skal løses.

Hvis vi ikke skal fortsætte lokalforeningen eller have en kandidat på stemmesedlen, håber jeg at du også vil tilkendegive det synspunkt, så vi ikke spilder gode kræfter.

Kærlig hilsen, Simon

Et P.S. fra vores byrådskandidat, Maud:
“Kære alle,

Vær med til at læse, linke og især dele fra vores facebookside. Hvor al aktivitet er velkommen, kh Maud”

1 Synes om