Hvad er Slyngelstuen

Ordet er frit… Hurra!

Jeg synes, vi mangler en overordnet kategori: Ligeværd/feminisme - Jeg ville så gerne, at vi satte et tydeligt, feministisk aftryk! I definitionen at alle mennesker - uanset religion, køn, seksualitet og etnicitet skal have de samme muligheder for at få mest muligt ud af deres liv.

6 Synes om

Hej Tilde
Jeg går ud fra, at du ser et problem i forholdene, som de er nu omkring “ligeværd og feminisme.” Kunne du evt.sige noget mere om det problem, du ser og de tanker, du gør dig i den forbindelse?
Venlig hilsen Inger

Jeg er ikke meget for at dele politik op i maskulin/feminin… Hvis man vil kæmpe for ét køn, skal det ikke være et sted der skal varetage begge køns interesser…

Hej Søren,

Feminisme er egentligt et dårligt (forvirrende) ord at bruge, for feminister kæmper for kønnenes ligestilling, dvs. eksempelvis også mænds ret til barsel osv.

Måske vi bør opfinde en lidt klogere terminologi før vi bevæger os for dybt ind i emnet, og Tildes forslag med “Ligeværd” kunne godt være et fornuftigt bud på en bedre overskrift.

3 Synes om

Ja så kan jeg bedre være med Ditte :slight_smile: Alle skal da behandles ligeværdigt.

1 Synes om

“alle mennesker - uanset religion, køn, seksualitet og etnicitet skal have de samme muligheder for at få mest muligt ud af deres liv.”

Dette er helt umuligt. Alle religioner går altid ud på at begrænse folks muligheder.

Det skulle ellers være så godt med dialog. Men jeg bliver så træt af alle de ord. Og det er ikke til at finde rundt i alle kategorier og emner og “jeg skal komme efter dig.” Kan alt det rod i det hele taget bruges til noget ?
Det føles lidt som en mulig narresut. Bare lidt.
Nå, men det er jo godt at nogen har tålmodigheden til “politik”.
Nu kom jeg så af med det. Om det er det rigtige sted ved jeg ikke, og er også lidt ligeglad.
Kærlig hilsen
Anne Lalleglad :innocent:

Hej Tilde.

Denne er blevet oprettet i forbindelse med, at vi deltog i Open Space på vores halvårsmøde.

I Februar og Marts er vi både i Kbh og Århus, for at udvikle på Alternativets ligestillingsområde via Politiske Laboratorier - så vi er her skam :slightly_smiling:

Søndagssaloner om ligeværd, mangfoldighed med mere

Feminisme ER retten til at begge køn behandles som ligeværdige.
Ligesom Black lives Matter ikke betyder at alle andre hudfarver ikke matters.

Og vi skal ikke finde et nyt ord: den høflige revolution, starter ikke med at majoritetsnormen angiver minoritetsnormens sprog for hvordan de skal italesætte deres dagsorden.

Når man ikke orker at sætte sig ind i “den anden parts præmis”, er man fra udgangspunktet slet ikke deltager i debatten.

Derfor starter dialogen med et “hvad mener du?”

Så "hvad mener du ? " med at vi ikke skal tænke i feminine og maskuline baner?

Jeg har skrevet et særligt politisk bidrag, der ligger mig på sinde

Åben for fri import af sælskind og sælskindsprodukter i EU

https://www.instinuit.dk/han-vil-abne-for-fuld-import-af-saelskind

PTSD-mødre er lige så gode som andre mødre

Jura & Psykologi

Præsentation af mig som EU-parlamentskandidat.
https://www.alternativt.eu/megafede-mikael-hertig-73-a-pain-in-the-ass