Holdning til EU

Jeg er nu flere gange blevet spurgt om vores holdning til EU, og jeg er desværre i tvivl da jeg intet kan finde om vores officielle holdning. Det eneste jeg har kunnet finde er et interview med Uffe hvor han udtaler har er tilhænger men dog skeptisk. Har vi en besluttet holdning til EU? Hvis ja, så tror jeg det er meget vigtigt den meldes klart ud. Har vi endnu ingen politik på området, hvornår kommer det så?

Jeg er helt enig med dig. Der er vist meget delte meninger om det. Så det bliver spændende at se hvor det lander.

1 Synes om

Den rigtige at spørge er EU-Ordfører Kim Hyttel: Aanmelden bij Facebook | Facebook

Jeg sendte spørgsmålet til Kim for mere end 14 dage siden men har endnu ikke modtaget svar. Derfor spurgte jeg andre steder, og har fået svar.

Jeg savner stadig at vi i Alternativet finder et standpunkt i forhold til EU.
Dette kan desværre ikke nåes før valget.
Jeg vil gerne stille forslag om en afstemning ang EU på det kommende landsmøde. I henhold til vores vedtægter skal forslag stilles af minimum tre medlemmer. Jeg søger derfor mindst to der i samarbejde med mig vil stille forslag om afholdelse af afstemning for eller imod EU.
Der bør også snarest laves et pol lab om emnet, og jeg vil derfor gerne høre fra interesserede i at medvirke til et sådant pol lab.
Har du interesse i ovenstående, så svar enten her, eller til mig på mplauborg@hotmail.com

hvilket svar fik du så. Jeg synes det er synd at der ikke er taget stilling inden valget. Selv er jeg imod Eu - ikke som ideen men som det det reelt er. Det betyder meget for mig i forhold til mit kryds .

Det nærmeste jeg er kommet er at der skal holdes polaer om emnet.
Det tolkes pt at vi er kritiske tilhængere, og det fortsætter nok med mindre der sker en opløsning i EU og deraf mulige nytænkningen.
Jeg glæder mig til at deltage i polaer efter valget, jeg er dog lidt forundret over at EU intet fylder i valgkampen, men det skyldes jo nok at næsten alle partier er for.

Det der undrer mig mest er at faktisk alle dem jeg kender er imod EU - i hvert fald deres indblanding i alt - tit til skade for vores miljø og helbred i forhold til de stoffer de godkender. Hvorfor er politikerne for EU når det virker til at befolkningen er imod. Hvorfor sælger man DONG når befolkningen er imod, hvorfor tillader man fracking når befolkningen er imod ? - Jeg troede at politikerne skulle udføre det befolkningen ønskede. Og jeg håber jeg har overskud til efter valget at holde øje med hvilke holdninger den enkelte politiker han inden valget og hvad han stemmer efter. Det er jo grundlovsstridigt at stemme med partiet, hvis det ikke er ens egen holdning.Håber I kan gøre det bedre og ikke gå på kompromis med det man er blevet valgt ind på.god vind

1 Synes om

Har du fundet nogen Michael ? Jeg ved godt det er lidt sent, men jeg støtter det.

Mange tak Birgit, dels er det for sent og dels er jeg nåetvtil den erkendelse at en afstemning uden først at have emnet igennem polaer og fået det debateret grundigt i partiet vil være for sjusket.
Jeg ved EU sætter mange tanker igang, både hos modstandere og tilhængere. Men desværre et EU så komplex en størrelse at det kræver et grundigt arbejde før vi evt kan stemme.

2 Synes om

Jeg er fuldkommen enig Michael. Det jeg er i tvivl om er, hvorvidt EU politik har været igennem et POLA? Eller om det der står i partiprogrammet er en skitse.
Måske er det et spørgsmål vi kan få afklaret på årsmødet.

Hej,

Jeg vil meget gerne starte en debat og POLA´ om EU.

Med venlig hilsen,
Jan K

2 Synes om

Vi skal nok få udviklet vores EU politik - og der er først parlamentsvalg om 4 år, så jeg synes vi skal gøre et grundigt stykke arbejde, og få sat visioner for hvordan vi ønsker EU skal fungere. Et spørgsmål om ja/nej til EU er alt for sort/hvidt for mig, så det vil jeg ikke støtte

Enig Ulla, det har jeg også selv svaret for ca en uge siden.
Det var nok i et øjebliks panik over vi ingen politik havde på området.
Glæder mig meget til polaer om EU.