Hilsen fra Uffe

Kære medlem af Alternativet

Kommunal- og regionsrådsvalget er i fuld gang og Alternativet er opstillet i alle regioner og hele 83 kommuner med over 350 fantastiske kandidater. Det er intet mindre end en historisk præstation. Men vi er kun halvvejs. Det bliver først rigtig historisk, når vi forhåbentligt opnår indvalg i en række regions- og byråd.

Jeg er i forbindelse med valgkampagnen på tur rundt i landet, Tour De Håb som vi kalder det: https://alternativet.dk/tourdehaab

Turens første uge, som startede sidste mandag, havde fokus på en række kommuner i det jyske. Her besøgte jeg Thisted, Klitmøller, Aalborg, Viborg, Herning, Skanderborg, Hørning, Aarhus, Ebeltoft, Hornslet, Esbjerg, Tønder og Aabenraa.

Turens anden uge har budt på besøg på Fyn og øerne, samt Sjælland, hvor vi kom forbi Nyborg, Svendborg, Langeland, Faaborg-Midtfyn, Odense og Ringsted, Lejre, Roskilde, Sorø, Stege og Vordingborg.

Næste uge fortsætter Tour De Håb med besøg i Hillerød, Fredensborg, Helsingør, Gribskov, Halsnæs, Bornholm, Lolland, Albertslund, Rødovre, Frederiksberg og København.
Du kan i øvrigt følge min rejse rundt i landet på min facebookside: Uffe Elbæk

Det er simpelthen så rørende og livsbekræftende at se og opleve de mange kandidater og frivillige, der knokler for at sprede Alternativets budskab og grønt og demokratisk håb ud til vælgerne rundt omkring i landet. Det gør mig stolt og ydmyg at opleve den kraft, som vi kan manifestere, når vi i fællesskab laver aktiviteter med og for danskerne.

På trods af at dele af pressen og nogle af vores politiske kollegaer i disse dage har frygteligt travlt med at dømme Alternativet på den eller anden måde, står vores bevægelse solidt, energisk og stærkt i alle dele af landet. Takket være alle jer medlemmer og hundredvis af super-engagerede frivillige, tillidsvalgte og kandidater, der knokler en vis legemsdel ud af bukserne for at sprede grønne og demokratiske tanker og ideer.

Jeg vil gerne slutte med en opfordring. Støt dine lokale kandidater – både på de sociale medier med et like eller at sprede deres budskab, og måske ved at give dem en hånd med det praktiske i valgkampen. Og sidst men ikke mindst, huske at tal med dine venner, kollegaer, familie og naboer osv. om vigtigheden af at tage den demokratiske autoritet til sig og stemme til det kommende kommunal- og regionsrådsvalg. Kun ved at deltage som aktive, engagerede borgere kan vi ændre samfundet.

Kærlig Hilsen
Uffe Elbæk

Herunder er nogle relevante links:
Her kan du læse om Alternativets kampagne Grønt & Demokratisk Håb, finde dine lokale kandidater, støtte kampagnen og læse mere om min Tour De Håb:
https://alternativet.dk/

Rasmus Nordqvist fortæller her hvorfor det er så vigtigt at tage sin demokratiske autoritet til sig og stemme den 21. november:
404 | TV 2 Kosmopol

Alternativets finansordfører Josephine Fock har i dag præsenteret et fuldt finansieret finanslovsforslag, hvor vi konsekvensvurderer vores egen politik. Det betyder helt konkret, at vi vurderer hvilken effekt vores forslag har på både den økonomiske, sociale og grønne bundlinje.
Læs hele forslaget her.


MØD OS ELLER TAG KONTAKT

Alternativet
Åbenrå 33
1124 København K

+45 71 79 18 64

www.alternativet.dk

alternativet@alternativet.dk
medlem@alternativet.dk