Hilsen fra Folketingsgruppen

Kære medlemmer

I får her en kort, men vigtig hilsen fra os i Folketingsgruppen.

Vi vil beklage dybt over for alle jer i hele Alternativet, at disse sager kommer frem i pressen lige nu. Vi er alle dybt berørte af historierne – professionelt og personligt. Det er slet ikke i orden, at de ting, som kommer frem i pressen, er sket. Og vi er skuffede over, at vi har haft arbejdsplads, hvor sådanne hændelser har fundet sted.
Uffe siger det bedre til Ritzau i dag, end vi kan skrive det:

“Jeg er simpelthen så trist over, at det her risikerer at skygge for det grønne og demokratiske håb, som vores kandidater, tillidsvalgte og frivillige har skabt med en enorm og dedikeret indsats i forbindelse med kommunal- og regionsvalget. Det har de ikke fortjent, og det er jeg ulykkelig over. De verserende sager handler om et isoleret problem på Christiansborg og er ikke dækkende for Alternativet som sådan.”

Vi skal simpelthen gøre det bedre. Siden før sommeren har der været bevidsthed om de hidtidige problemer i den daglige ledelse af vores sekretariat. Med den nye daglig politiske ledelse godt på plads, hvor René løfter et kæmpe ansvar, har vi alle muligheder for at få ryddet helt op og komme godt videre i arbejdet på Den Grønne Gang.

Sagerne, der har været fremme, har rod i fortiden – og vi er klar til at se fremad. Og ikke mindst ud.

Ud på det fantastiske kommunalvalg, der har været i gang. Ud på alle de kandidater og frivillige, som vi i fællesskab kan være så stolte af. Vi ville ønske, at vi kunne formidle, hvor stolte vi faktisk er af det, som I har gjort og skabt de seneste uger. Når tingene er svære, holder vi billederne af jer i hovedet herinde; med jeres hjemmelavede Å’er, varme smil og grønne hjerter.

Trods stormvejret lige nu, er vi fulde af håb og optimisme.

Hilsen
Ulla, Nikolaj, Roger, Pernille, Torsten, Josephine, Christian, Rasmus, Carolina, Rene og Uffe.


MØD OS ELLER TAG KONTAKT

Alternativet
Åbenrå 33
1124 København K

+45 71 79 18 64

www.alternativet.dk

alternativet@alternativet.dk
medlem@alternativet.dk

1 Synes om

For lidt og for sølle, Uffe.

Du mangler at påtage dig dit ledelsesansvar!

Du mangler at rydde op, før du kan tillade dig at se fremad.

Hej. Tak for info. Det var nødvendigt. Jeg kunne ikke genkende det demokratiske projekt jeg har meldt mig ind i. Hvor er det flovt at moralen og omtanken er så lav hos nogle få, de kan ødelægge det for mange. Jeg håber på mere ordentlighed og omtanke fremover. Det er et vigtigt projekt vi har gang i.
Mvh
Lars Graubæk
Bajlum
Skive

5 Synes om

Jeg ved ikke om der gemmer sig endnu flere møgsager, som pressen ikke har fundet endnu, men en anden gang kunne I overveje selv at lufte møgsagerne så I bestemmer tid og sted istedet for at de ligger som mulige bomber her midt i valgkampen.

4 Synes om

Tak for info.
Det håndterer I helt rigtigt!

Lige nu er der god gang i forsøget på at finde skidt og møg - og lave røg og støj - i den del af pressen, der vil have sine læsere til at stemme på noget andet end Å, der faktisk har en reel chance mange steder.

Måske har medierne mere i ærmet og fyrer det af i morgen på valgdagen, men I kan ikke lægge Jer mere fladt ned end I har gjort, så vi ude i del lokale må se fremad:

  • der var noget skidt, men skete ikke så tit
  • den politiske ledelse har sagt undskyld lige nu og har indledt oprydning og forbedringer allerede i sommers
  • rent lokalt handler det om lokalpolitik og ny politisk kultur

Og tak for de gode materialer, håndbøgerne på AlleOs, de usædvanlige gode muligheder for at samarbejde på tværs gennem AlleOs, hjemmeside og hjælp fra Landssekretariatet, gode og inspirerende politiske tiltag, hjælp til lokale læserbreve, hjælp på polaer og events, videoer med Rasmus fra Bonn, den alternative Danmarkshistorie og og og…
:green_heart:

4 Synes om

Ja det har været noget af en mavepuster. I må fremover sikre jer at der er styr på medarbejdere og de kommende nyvalgte i kommuner og regioner. Sikre jer at alle forstår Alternativets sjæl og forstår hvor vigtigt det er at alle arbejder helhjertet efter det samme idegrundlag. Det hedder nok noget i retning af TOPSTYRING - men det er også nødvendigt hvis partiet og bevægelsen skal overleve. Har I overvejet at lave en konference for alle medarbejdere og kommende kolleger i regioner og kommuner hvor de kan få værdigrundlag og politik skåret ud i pap, og hvor fælles fodslag kan etableres?
Men tak for tilbagemelding og god vind :slight_smile:

3 Synes om

Vi ser her, at især når man er i offentlig tjeneste, er dydens sti smal. Det må man vide og respektere. Dette er en lærestreg i, hvordan et forsøg på at arrangere et frisindet kunstprojekt kan eskalere ud i, hvad man kan kalde for berettiget almen forargelse. Det skal man som politisk parti naturligvis ikke udsætte sig for. Når det er sagt, må man også forstå, at jo større en bevægelse er, jo større er risikoen for fejltagelser. Man kunne spekulere i 5 kolonne aktører. Undergravende virksomhed i form af under cover agents er før set. Det er naturligvis spekulativt, men timingen er påfaldende.

Kære Folketingsmedlemmer
Det var ikke et øjeblik for tidligt at komme med en beklagelse for en utrolig dårlig sag. Et billed på en lukket folketingsgruppe der har nok i dem selv og ikke forstår vigtigheden af at kommunikere til medlemmerne. Information er vigtig og det er ikke noget i er kendt for ude omkring. I er ikke Alternativet alene der er mange der knokler røven ud af bukserne for at komme ud med budskabet om Alternativet og give Grønt HÅB og Demokratisk HÅB. At se fremad er jo meget godt men at få ryddet op i fortiden er endnu vigtigere. At gøre Mikkel til personlig rådgiver for Uffe for at dække over utilgivelige handlinger er bare ikke i orden. At man ikke formår at være klare i mælet overfor ansatte synes som amatøragtig ledelsesstil. Lige i skrivende stund står i meget lav på listen over folk som skal have en Tak for deres kæmpe indsats i forbindelse med KV17 og RV17. Jeg vil til gengæld sige stor tak til Esben, Nis, Christine og Nilas for at stå for skud for tåbeligheder fra folketingsgruppen. En kæmpe TAK skal lyde til alle lokalforeninger i KOS (København og Omegns Storkreds) og alle de kandidater der har kæmpet en hård kamp for at komme på banen med kandidater, lokalpolitik, være på gaden og give HÅB.
Kære folketingsgruppe ydmyghed overfor medlemmerne af Alternativet og det arbejde som der knokles for er ikke kun en beklagelse værdi en kæmpe undskyldning ville nok nærmere være på sin plads. Åbenhed overfor medlemmerne og jeres bevæggrunde for de valg i tager ville klæde jer. Generøsitet overfor medlemmerne og lukke op for jeres lukkethed. Mod til at give plads til medlemmerne og ikke bare tro at man har ret. Hvis det er tilfældet at Mikkel er blevet personlig rådgiver for Uffe er et udtryk for empati så gør op med en misforstået empatiforståelse. Jeg håber så i den grad at der snart bliver plads til humor snart men der går nok et stykke tid…
Steffen Schjødt Laundav-Koch
Forperson KOS Alternaivet
Byrådskandidat i Høje Taastrup

3 Synes om

Tak for mailen. At sige jeg er skuffet er en underdrivelse. Jeg ved at lokalgrupper og kandidater har knoklet en vis legemsdel ud af bukserne op til valget i morgen, og de sidste dages møgsager kan næppe udgå at påvirke resultatet. Det er virkelig en skam. Jeg håber og tror at I gør jeres yderste for at få gjort rent bord og få gjort op med dårlig moral og dømmekraft. Så pinligt at vi skal forholde os til pubertære udskejelser i stedet for at klimakamp og grøn omstilling. Og timingen for disse sager er nok ikke tilfældigt fra JP s side. Pressen ser alt og kan få alt at vide og er klar til at bruge det mod os. Husk det , når vi udtaler os i skrift og tale. Må jeg forslå “ værdighed” som en ny værdi. Mange hilsner Elena Smith. Lokalafdeling Aalborg.

4 Synes om

Vi må nok erkende, at Alternativet står ved en skillevej, og at det kan komme til at gøre ondt. Jeg kender adskillige, som holdningsmæssigt burde stemme på Alternativet, men som holder sig tilbage, fordi de betragter partiet som flippet og useriøst. Jeg har vedholdent forsøgt at forsvare Alternativets politik, fordi jeg mener, den er rigtig og visionær, men jeg har svært ved at forsvare den useriøse og barnagtige festkultur, der får én til at tænke, at det for nogle alternativister åbenbart er lige så vigtigt at give den gas til til vilde fester som at lave verden om.
De seneste prekære sager, herunder beslutningen om at holde valgfest i Monastic, bidrager bestemt ikke til billedet af Alternativet som et parti, der vil tages seriøst i offentligheden, og jeg må desværre sige, at ledelsen med Uffe Elbæk i spidsen har udvist en total mangel på dømmekraft. Uffe formår hverken at skabe respekt om sin egen person eller om partiet, og hvis Alternativet skal udvikle sig, er det nødvendigt at ændre sit image i befolkningen.
Jeg er fuld af beundring for det, Uffe har skabt. Jeg ville beundre ham endnu mere, hvis han tog konsekvensen for de mange møgsager og overlod roret til en anden, så partiet kunne komme videre, for der er behov for det.

1 Synes om

Lige nu er vi under pres - hvorfor det?

  • Fordi der er valg.

Er der noget at komme efter?

  • Ja - en gammel personalesag og et fjollet forslag, der først blev skudt ned efter 2 timer.

Holder vi sammen og vinder valget - eller slås vi indbyrdes og mister fokus?

  • det får vi at se, høre og mærke…

Vil vi udføre en seriøs evaluering bagefter?

  • det tror og håber jeg på

Kan vi klare et endnu større pres?

  • det kræver at vi lever op til værdier og dogmer - allesammen

:green_heart:

5 Synes om

Helt ærligt . For mig er det en storm i et glas vand .
Og for mig, er det tydeligt at “pressen” bruger alle kneb .
Det liner panik før lukke tid :slight_smile:

1 Synes om

Jeg håber selvfølgelig, at dette blot er en storm i et glas vand. Men vi har været mange timer på gader og torve både i lørdags og i går, og flere diskussioner med nysgerrige og hurtige bemærkninger fra forbipasserende peger på, at det desværre nok har en vis betydning for, hvor flere vælger at sætte deres kryds i dag. Særligt dem der har overvejet Alternativet som en mulighed, men synes, at vi har en lidt løssluppen stil.
Vi er mange lokalt, der har lagt i hundrede vis af timer i både valgkampen og i etableringen af en lokalforening, og det har været tydeligt at læse frustrationen hos vores aktive de sidste dage.

Der skal være højt til loftet og plads til de skøre idéer i Alternativet, men når vi sætter ord og opfordringer på papir eller digitalt, så må vi ALLE i en hver sammenhæng overveje nøje, hvad vi skriver og hvordan det eventuelt kan skade vores politiske mål og vendes mod os i medierne. Selvom vi har solide dogmer og gode værdier, så er rettidig omhu og selvledelse det grundlæggende i enhver beslutning – dette er (set med mine øjne) også en dyb erkendelse ind i vores lokale foreningsarbejde.

Herudover en stor tak til de mange både i Landssekretariatet og på Christiansborg, der har bistået den kommunale valgkamp – og (uden at blande jer) har været der, når vi havde behov.

Håber så, at kernevælgerne i denne sag i hvert fald ikke er skræmt væk – vi er meget spændte på resultatet i aften.

2 Synes om

Jeg er helt nyt medlem af alternativet, jeg har oprettet mig i dag faktisk, jeg er har vidst at jeg vil være en del af det her projekt på frivillig basis som menigt medlem og vælger i et stykke tid, et eller andet må der gøres, jeg er både overvægtig, har adhd, er førtidspensionist, ateist, feminist, blogger og alt verdens andet, men det jeg er blevet gjort allermest til grin med, det er at jeg er en del af Alternativets vælgergruppe, jeg er blevet kaldt idiot og klovn, bare fordi at jeg er tilhænger af et grønt håb.
Det er stukket fuldstændig af i medierne og jeg er bange for at det vil gøre ondt på partiets valgresultater, jeg er dog tryg omkring politikken og har I dag sat mit kryds ved Rasmus Foged og Sander Jensen her i Aarhus, fordi jeg kan se hvad de vil, det gør mig glad med en ny kultur og nytænkning, vi skal aldrig være bange for at skille os ud, men befolkningen ser os bare som et klovneparti og et cirkus projekt, den holdning skal ændres, hvordan den skal det, det ved jeg ikke, men jeg ser spændt frem til Alternativets fremtid, jeg er glad for at være en del af det, omend på et menigt niveau. Jeg ønsker alt det bedste for partiet og bevægelsen.

Mvh Martin Angelo Sunesen, Aarhus.

3 Synes om

Jeg vil undlade at forholde mig til al virakken omkring den seksualiserende adfærd, og "sagerne "; selvom jeg desværre frygter at det mere er symptomer end enkeltsager. Hvad der gør mig oprørt er, at jeg efter et par dages mediefri ferie i Tyskland, modtager en fuldstændigt uforståelig mail, hvor en, i mine øjne, nedgørende optimisme, søger at få den uforståelig indledning til at glide ned. Jeg skriver tilbage, at jeg ikke forstår et kvidder. Jeg fået hurtigt et svar med et link der sætter mig istand til selv at orienterer mig. Kære folketingsgruppe det skulle i have gjort. Og i skulle have gjort det i sommer. Hermed mener jeg ikke at i skulle udstille jer og jeres snavsede vasketøj, men slet og ret en orientering om,at der var knas i samarbejdet, men at i tog hånd om det.I mine øre skurer ønskerne om at se fremad med (alt for) meget mere, som en fæl genkendelig genklang af de moderne ledelsesstrategier der gjorde mine sidste kommunale arbejdsår så sure. Jeg håber at bevægelsen bliver ved med at udvikle sig og jer, og at koncekvensen ikke bliver yderligere topstyring og Uffedyrkning. Jeg vil fortsætte mit medlemskab i dette håb, fordi jeg har en inderlig tillid til værdierne, som grundlag , og ikke som kamp og propagandaråb.

2 Synes om

Godt Steffen.
Jeg kan kun tilslutte mig helt, og fuldt.
Dette skriv, er HELT på sin plads !

Jerry Jensen

1 Synes om