Her er resultatet af medlemsmandatet

Kære medlemmer

Medlemsmandat-afstemningen vedrørende regeringens forslag om en ny organdonationsmodel er nu slut.

Et flertal på 54,45 % har givet folketingsgruppen mandat til at stemme FOR regeringens forslag.

42,5 % stemte imod forslaget. Mens 3,05 stemte blankt. 18,23 % af Alternativets medlemmer har afgivet deres stemme.

På folketingsgruppens vegne vil jeg gerne takke alle, der har deltaget i afstemningen, medlemssalonen og debatterne op til. Det har været enormt fedt at mærke medlemsdemokratiet boble.

På tirsdag d. 12. marts vil jeg som sundhedsordfører deltage i 1. behandlingen af forslaget i Folketingssalen. Jeg glæder mig til at delagtiggøre mine kollegaer i resultatet af medlemsmandatet og sætte ord på, hvordan vi bedriver medlemsdemokrati i Alternativet.

God aften til jer alle.

Grønne hilsner
Helene Liliendahl Brydensholt

1 Synes om

Det har været en fantastisk flot proces. Tak for at initiere og koordinere , Helene. Du er en knag. En stemmeprocent på 18, lyder ikke af meget. Men, hvis det er korrekt, at vi er knapt 1200 medlemmer (AlleOs), betyder det, at 216 personer har deltaget i valget. Her af har 54%, altså 116 personer stemt for. Og knap 100 personer stemt imod. Er det ikke OK for en førstegangs begivenhed? Jeg synes, vi skal give hinanden et Å-kram og sig “godt gået” og lad os prøve igen, når et spørgsmål med etiske undertoner igen er på tapetet…

1 Synes om

Skønt at få lov til at stemme!

Kan man forestille sig det endnu mere demokratisk ved at 54% af vores folketingsmedlemmer stemmer for og 46% stemmer imod, altså 3 for og 2 imod ?? :slight_smile: