Har vi en FB strategi

FB er jo nok den største og bredeste kanal vi har og vores vælgerskare og alle andre benytter den flittigt, er egentlig bare lidt nysgerrig, om alle vores debatter og emner her indgår bevist i vores organisation, men lad mig høre om nogen har kendskab til dette og i det hele taget, hvad er jeres mening om emnet :smile:

1 Synes om

Kære Morten! Ja, vi har en Facebookstrategi på vores hovedfacebookside. Det er mig, der er ansvarlig for området :slight_smile: I forhold til vores facebookgruppe(r) - jeg tror, det mest er den, du hentyder til? - så skal vi i gang med at se på, hvordan den kan spille sammen med Dialog, hvilken rolle de forskellige fora skal spille osv. Vi skal i det hele taget arbejde med, hvordan vi bruger de digitale platforme til vores politikudvikling, så det vil I høre meget mere om i de kommende måneder!

1 Synes om

Lyder spænende, tak for svar…
Ja jeg har jo konstateret en del fb grupper og har prøvet om ikke man kunne trække nogen her over, så vi kan få lidt mere aktivitet her.
Glæder mig til at høre mere om de digitale tiltag, det jo en oplagt mulighed for det involverende demokrati :smile:

2 Synes om

Det klart største problem med Facebook er, at alt der deles der også ejes af Facebook og må videregives til deres samarbejdspartnere.

Så en integration mellem Facebook og Dialog er direkte uforenelig i forhold til Alternativets hovedpunkter.

Men at trække folk fra Facebook-gruppen til Dialog-forummet er en rigtig god idé.

De herligste hilsner

2 Synes om

Jeg tænker at det der er brug for ikke så meget er er en facebook-strategi), men en vision for den samlede webbaserede interaktion i partiet. Herunder særligt et bud på hvad vi ønsker at fordelingen af aktivitet på facebook og dialog skal være.

Jeg ser det som en oplagt ting for HB at arbejde med - men der er sikkert mange oplagte ting for HB at tage fat på.

2 Synes om

Selvfølgelig skal der være en samlet vision for hele vores webinteraktion, herunder går jeg ud fra der også er delstrategier for de enkelte områder, hvorfor det lige var FB, jeg fokuserede på skyldes den massive aktivitet vi ser her og jeg så meget gerne noget af denne her i dialog :smile:

Jeg ser blot et problem med FB gruppen “Alternativet - en seriøs bæredygtig omstilling”, det udmeldes, at gruppen er lavet af Alternativet, og når man kommer ind i gruppen, tror mange, at det, de møder - holdninger og administration af gruppen - er et udtryk for Alternativets politik. Jeg ser allerede nu i andre FB grupper negative kommentarer om partiet Alternativet på baggrund af oplevelser i denne gruppe.
Nu er jeg så blevet oplyst om, at der overhovedet ingen forbindelse er mellem partiet Alternativet og den ovenfor nævnte FB gruppe, hvilket giver en forklaring på, hvorfor gruppen efter fleres mening ikke fremstår som en del af Alternativets tanker og visioner. Så er der ikke risiko for, at en sådan gruppe kan skade partiet, især når det udmeldes, at gruppen er lavet af Alternativet?
Måske skulle gruppen hellere fremstå som et samlingssted for medlemmer og ikke medlemmer, der gerne vil diskutere Alternativets politik og pointere, at den ikke har forbindelse med partiet Alternativet.

1 Synes om

Jeg synes, at det er rigtig ærgerligt, at vi ikke kan få trukket nogle af de gode emner, som “flyver” rundt på FB herover på Dialog, hvor der er en helt anden tone og en helt anden måde at sortere og gennemgå emnerne på. FB er til de “hurtige replikker”, hvilket gør, at man kan risikere at blive “skammet ud” af admins, hvis man tillader sig at gå lidt mere i dybden med et emne eller for skam måske gentage noget på en anden måde, som forklaring. Det er jo ikke særligt befordrende for dialogen. Herinde på Dialog, synes jeg, at det virker som om, at det forpligter lidt mere, når man skriver noget, idet man ikke er så anonym, som en del af brugerne i Alternativets grupper på FB, faktisk godt kan være. :blush:
På FB er det rimeligt umuligt seriøst at sortere i materiale, og derfor frygter jeg, at megen spændende læsning går tabt. Jeg vil gerne foreslå, at vi kommer med en kraftig opfordring evt. via nyhedsbrev, til medlemmerne om at benytte Dialog. :smile:
FB-grupperne, såvel som Dialog e åben for ikke-medlemmer, men hvorfor er det dog blevet mere reglen end undtagelsen, at debatgrupperne på FB er lukkede, så man skal være medlem for at kunne læse med? Det synes jeg da strider totalt imod Alternativets principper omkring åbenhed.
kh
Birgit

Det er en god idé og det vil vi også gøre. Vi vil bare gerne være sikre på, at vi er helt klar, inden vi reklamerer meget for Dialog :smile:

Godt spørgsmål - jeg kender desværre ikke svaret. Det kan være, at én med ansvar for FB kigger forbi, jeg prøver lige at få fat i nogen.

1 Synes om

Så vidt jeg er orienteret har FB grupperne intet at gøre med selve partiet, de er blot oprettet af nogle medlemmer, altså i privat regi. Så de kan jo lave de regler, som de selv ønsker.