Hæv aldersgrænsen for erhvervelse af kørekort

Hvad betyder fremmedordet?

Jeg er helt klar over, at man fanatisk kan se adfærdsforandring som en strukturel samfundsopgave eller som en individuel/personlig opgave. Men jeg har besluttet mig for, at jeg har 1/4 personligt ansvar - og så forventer jeg faktisk, at de strukturelle forandringer sker via samfundsmæssige, politiske magtviljer til det bedre…
Endvidere kan jeg fortælle dig, at jeg tog kørekort som 34 årig. For da havde jeg (har jeg) tre dejlige børn, og jeg kunne ikke køre med dem alle tre på én cykel fra Birkerød til diverse børnehaver/skoler og til nord for Hillerød. Og mit dejlige arbejde lå på en mark udenfor Hillerød, hvor bussen “landede” hver tredje time, fordi der var jo ikke passagerer til at opretholde en anden busfrekvens.
Mennesker tager kørekort, når de har brug for det. Jeg ser desværre mange kæmpebusser med meget få passagerer - det hænger ikke sammen klimamæssigt…

I København giver det rigtig god mening at lade bilen stå! For der kan man jo køre hurtigere på cykel end i bil - “Hvad med om vi forbød københavnere at køre i bil” :upside_down_face:

Hej Niels!
Jeg er enig med dig i, at det er ønskeligt, at flere benyttede den offentlige transport – hvor det er muligt! Min erfaring med de unge er, at de kører lige så godt/dårligt uanset om de er 17 eller 18. Og som en anden skriver, er det en fordel, at de indtil deres 18-års fødselsdag, skal køre sammen med en erfaren bilist.
Jeg tror derimod, at en nedsættelse af taksterne på de offentlige transportmidler og bedre køreplaner, hurtigt vil give resultater.
Vi skal i disse dage ikke bede om større afgifter på brændstof, da det ikke er nødvendigt. Allerede nu kan man høre og læse om, at folk skifter over i det offentlige system.
Det skal nok blive bedre for byboere. Derimod har og vil landområderne fortsat have problemer – desværre!
Mvh.

Ja, det er virkelig godt med de høje udgifter til brændstof osv. - for det er forbrugshæmmende - virkelig godt ! Uanset en uhyggelig diktatoradfærd! Jeg ville virkelig virkelig ønske, at den udløsende årsag havde været en helt andet!!

Men vi må huske at anvende de alternativer, som mørket trods alt giver mulighed for - det kunne fx være at sørge for relativt mange flere el-ladestandere “på landet”