Global politik handler vel om, hvad der kan gøres her og nu og her kan det eksempelvis netop være en verdenserklæring som nedennævnte
VERDENSERKLÆRINGEN FOR MENNESKELIVET PÅ JORDKLODEN
Denne erklæring er min bekendtgørelse om, hvad jeg, som det levende menneske jeg er, vil står inde for af handlinger, over for mine levende medmennesker, Jordens andre levende væsner og Jorden som hjem for livet.
- Jeg vil vise mit medmenneske tillid.
- Jeg vil hjælpe mit medmenneske.
- Jeg vil vise respekt for mit medmenneskes liv.
- Jeg vil vise respekt for dyr og andet levendes liv.
- Jeg vil beskytte og respektere andre levende væsners behov for livsudfoldelse.
- Jeg vil behandle jordkloden - livets hjem - respektfuldt.
- Jeg vil beskytte jordkloden og dens resurser mod farlige situationer, der kan blive til fare for livet lokalt eller globalt på Jorden.
- Jeg vil med den intelligens og de evner, som jeg råder over, gøre mit til, at jeg kan udføre de i erklæringen vejledende gøremål, der her ovenfor står.
- Jeg vil søge hjælp, når jeg fornemmer at jeg komme ud i en situation, hvor jeg får svært ved at overholde de her i erklæringens givne vejledninger.
- Jeg vil med mit navn og min underskrift/fingeraftryk stå inde for det, jeg her ved min egen frie vilje skriver under på.
Navn:___________________________________________________________
Adresse:_________________________________________________________
Land:____________________________________________________________
Dato:Underskrift:_______________
Tommelfingers eller anden fingers fingeraftryk →
Sendes til:
Det er selvfølgelig blot et forslag, til hvad der kan gøres her og nu.
Det er også en måde at få gjort det enkelte menneske mere ansvarligt i forholdet til sine medmennesker og det liv der er omkring os, uden at det bliver en pålæggelse fra andre end det enkelte menneske selv.
Derudover vil en sådan erklæring være et dokument, som ikke er underskrevet af nogle magtmyndigheders repræsentanter fra en statsmagt, som eksempelvis Menneskerettighederne, der mere er retningslinjer for statsmagters magtmyndigheder, men her er det derimod det enkelte menneske og det vigtigste er nok, at det er de mennesker der sidder på magtapparatet overalt på Jorden, som bliver de første mennesker, der få mulighed for at skrive under på dokumentet, såfremt de tør.
Det kan godt være, nogle af jer synes det er en for stor mundfuld, men jeg fornemmer, at det netop er nu vi skal til at have en sådan erklæring lagt frem, over for os mennesker på Jorden, således at vi mennesker kan opleve at vi mennesker for en gang skyld gør noget som det menneske vi er og ikke som en eller anden form for ideologiske karakterrolle for et magtapparat.