Gennemsigtige regnskaber

Sidste års regnskab levede ikke op til min forventning om et gennemsigtigt regnskab. Står jeg alene med den opfattelse?

Hej Thorbjørn. Jeg var ikke medlem sidste år på regnskabstidspunktet. Kan du fortælle, hvad det var du savnede i regnskabet? Hvis du har konkrete ønsker kan du skrive dem her - eller måske endnu bedre, prøve at ringe til Hovedbestyrelsens kasserer, Erik Nielsen, for at give ham dine tanker?

Jeg har en drøm om at hele bogføringsprogammet skal være tilgængeligt online i “view mode” Så kan alle interesserede tilgå programmet og se alle posteringer og bilag også hvor mange underbukser vi køber til Uffe :wink:

2 Synes om

Det er side 10 af den her, som jeg ikke syntes er god nok. Den opfylder uden tvivl lovens krav til bidrag over 20k men opfylder den vores egen forestilling om hvad gennemsigtighed er?

Hej Thorbjørn.

En af de andre tråde om vedtægter handler også om donationer. Er det dem, du specifikt tænker på? Hvordan kan man bedst vise det - hvilken information trænger til at komme frem?

Eller tænker ud også på medlemsindtægterne, som du gerne ville have udspecificeret?

Gode hilsner,

Nis

Jeg finder ikke andre tråde om donationer, eller tænker du på den tråd om partiskat? Det er en helt anden boldgade.
Jeg ønsker mig at vores regnskaber er mere detaljerede om hvem, der har bidraget og med hvor meget ned til en petitesse grænse, der er langt lavere end 20.000, fx. 5.000

2 Synes om

Kære Thorbjoern

er det dette du søger? http://wiki.alternativet.dk/images/9/94/Donationer_2015(juli).pdf

kh

Christian

1 Synes om

Det ser mere rigtigt ud, ja. Vil sådan en liste være en del af vores regnskab for 2015?

Griner :smiley:

Jeg kan kun bakke op om Nis’ forslag om at du skal kontakte Erik Nielsen, der er ny kasserer i HB, med ønske om dette.

Hej Thorbjørn

Alle donationer er åbne og ligger på hjemmesiden. Jeg er meget enig i at vi skal have gennemsigtige regnskaber og budgetter. Vi har i hb dog bøvlet lidt med hvordan vi kommunikere regnskab og budget bedst muligt så det giver mening, så kig gerne på budgettet for 2016 som ligger på wiki og giv gerne feedback til Erik Nielsen fra hb.

Det er så ikke helt korrekt idet listen stopper d. 20-08-2015 og herefter er der ingen donationer, ooooog det tro jeg så ikke helt på- :money_mouth:

Jeg kunne godt tænke mig at “Fremlæggelse af budget” blev et fast punkt på årsmødet, både fremlæggelse af tallene, og overvejelserne bag prioriteringerne.

1 Synes om

Haha. Ja ok, den var så ikke opdateret. Det skulle gerne være sket eller ske snart

2 Synes om