Generelt om spørge- og lyttetimerne

Det er lidt svært at skrive det her. For jeg har om nogen savnet kommunikation fra HB (og andre centrale fora) her på dialog, og i det hele taget. Men …

Formen på spørge- og lyttetimen virker ikke rigtigt gennemtænkt.

Dels er der ideen om at det skal foregå inden for et kort tidsrum - hvor nogle så vil være forhindrede, og alle de der måtte være på skal konkurrere om “panelisternes” opmærksomhed. Selvfølgelig kan man stille sine spørgsmål på forhånd, men hvis dem der kan besvare dem kun er “på” i en time, kommer det til at knibe med opklaring og opfølgning.

Dels fremhæver denne ene spørgetime om et enkelt emne et større problem - nemlig det generelle fravær af muligheden for at få besvaret sine spørgsmål - i hvert fald her på Dialog.

Mit forslag ville i stedet være:

  • Oprettelse af et forum, hvor man til hver en tid kan stille konkrete spørgsmål til HB og LS, og hvor repræsentanter for disse forpligter sig til at svare/kommentere inden for en hvis tidsfrist - det kunne fx være en uge.

  • Strukturerede debatter om 4. sektor, vedtægter og andre aktuelle emner - fx af 1-2 ugers varighed, med et oplæg om emnet, samt repræsentanter for HB/LS der forpligter sig til at deltage i samtalen på (næsten-)daglig basis.

1 Synes om

Hej Nis

Undskyld det sene svar, jeg har først fået set det nu.

Jeg synes personligt, at du kommer med nogle rigtig gode forslag. Formatet som det er nu kører en måneds tid mere før det evalueres, men så vil jeg tage dine ideer med til HB.

Tak for tankerne! :slight_smile: