Hurra for Middelfart
Stort tillykke til Alternativet i Middelfart, som med 585 stemmer lige nøjagtig fik pladsen foran Tværpolitisk Anstændighed fra deres valgforbund. Det blev Maria Lund Nielsen, der med flotte 398 personlige stemmer fik pladsen i byrådet og meget hurtigt noget af en ilddåb, da Ulla Sørensen gik fra S til V og hele posen blev rystet grundigt. Der kommer mere om konstitueringen, når den er endeligt på plads, og så er der en præsentation af Maria sidst i nyhedsbrevet
Og tak for støtten
En kæmpe tak til de femten kandidater, som var med til at sætte Assens, Middelfart, Nyborg, Odense og Svendborg på det grønne Danmarkskort, og de frivillige som bakkede op på den ene eller anden måde. Det blev desværre ikke til valg i regionen eller de andre kommuner, men det gode budskab er blevet spredt til debatter, på gaden og i medierne, og mange nye kandidater og friviliige har gjort gode erfaringer.
Den grønne Butik bliver måske til …
Å-stedet, Den grønne Rønne, Mødestedet, Alternatinget eller noget femte.
Sagen er, at vi har fået et særdeles godt tilbud på at forlænge lejen af lokalet i Sankt Knuds Kirkestræde. Bestyrelsen overvejer, hvordan et centralt lokale i Odense kan bruges til interne og eksterne aktiviteter og har søgt midler til at fortsætte her.
Vi modtager rigtig gerne ideer til foredrag, møder, happenings eller hvadsomhelst, der kan foregå i det hyggeligt indrettede lokale.
Evaluering af valget
Alle medlemmer har modtaget en mail med muligheden for at evaluere kommunalvalget. Alle bidrag modtages med kyshånd, uanset om man bare svarer på to spørgsmål eller alle sammen. Vi siger gerne, at “Flere ved mere”, og vi har brug for mange øjne til at se, hvordan vi kan blive bedre og skarpere til det kommende folketingsvalg.
Nytårskur 4/1-26
Søndag den 4. januar holder vi traditionen tro nytårskur. Vi er ved at planlægge, hvor vi skal mødes og hvad der skal ske - følg med på Fynsk nytårskur
Den landsdækkende event ligger på Online nytårskur
Ny i kommunalbestyrelsen: Maria Lund Nielsen, som præsenterer sig her:
Jeg er 41 år og bor i Middelfart sammen med min mand og to børn. Jeg arbejder i en flexstilling i Helsam og er uddannet Helsekostvejleder, Kosmetiker og Makeup-artist.
Mine politiske mærkesager er specielt børne- og familiepolitik, men generelt interesserer jeg mig for hele velfærdsområdet. Det stammer nok fra egne erfaringer og værdier, men også fra mit arbejde igennem de sidste 7 år i Forældrebevægelsen HvorErDerEnVoksen – en bevægelse som jeg ved, at Alternativet deler værdier med.
Jeg synes byrådet trænger til lidt alsidighed, gennemsigtighed og måske også en bedre borgerkontakt – generelt mere fokus på ligeligt velfærd, børnepolitik, bæredygtig byudvikling, specialområdet og det borgernære demokrati. Som byrådsmedlem vil jeg arbejde borgernært og lægge stor vægt på en bedre kommunikation direkte til dem, der har valgt at støtte mig. Jeg vil inddrage min nuværende platform på Facebook med over 1300 medlemmer, samt oprette min egen politiske profil, hvor jeg derigennem vil give en ærlig og personlig skildring af, hvordan det er at arbejde for borgerne i byrådet. Jeg har i kampagnen haft et tæt samarbejde med Linda Frølund Hansen, hvor vi prøvede at være kreative og miljøbevidste.
Igennem mit politiske og aktivistiske frivillige arbejde har jeg lært at netværke, at lytte til andres perspektiver og prøve at finde en demokratisk mellemvej, at være kreativ, at være kritisk, at tænke nyt og at arbejde selvstændigt samtidig med at være en del af et fællesskab med mange forskellige individer. Jeg håber, at jeg kan være med til at ændre og udvikle kommunen i en bedre og mere bæredygtig retning – både når det kommer til vores natur og vores borgere.