Fremtidens ”varme hænder”

Af Henning Skov Hansen, Nykøbing Sj.

Hvis du vil sikre velfærden i Danmark, så stem på et parti som vil føre en anstændig politik på flygtningeområdet og arbejde for fuld integration.


Importeret fra: https://odsherred.alternativet.dk/aktuelt/gaesteblog/fremtidens-varme-haender

Meget velskrevet og lige på kornet-indlæg.
Mennesker skaber velfærd og er en ressource ikke en belastning. Derfor er vores flygtninge og indvandrere en ressource og ikke en belastning. Smukt, Henning, og jeg ved godt, hvem der skal mit X.

I sommers var der en aften røre på Hørves Facebook-sider:
Nogle muslimer var blevet set gå rundt og virke luskede i flere indkørsler!
Folk var skræmte og mange foreslog at man straks meldte dem til politiet.

Det viste sig at være en syrisk famile der ledte efter en leje-bolig. (Jeg ved stadig ikke om de er muslimer)
Den ene aften havde de deres søn med rundt på turen.
Jeg tænker tit på hvad den dreng dog må ha tænkt om de mange gardiner der blev trukket for og de mange afvisninger de må ha fået.

Tænk hvis politiet var nået at komme for at køre dem væk.
Hvad vil en lille dreng dog ikke tænke hvis han oplever at hans forældre bliver hevet ind i en politi-bil bare fordi de leder efter en lejebolig til familien?

Hvordan mon han vokser op og bliver glad for det samfund han lever i?
Der skal ske en god og heldig ting for hver mislykkede ting der sker.
Ellers kan han blive træls at møde når han bliver stor. Så hvis vi forventer at udlændinge integrerer sig og bliver gode varme hænder, så må vi hellere modtage dem godt. Overalt.

Mvh. Jacob Antvorskov, KommunalvalgsKondidat, (Tilsigtet stavefejl der skal signalerer at jeg øver mig)