Forslag til ny kategori: Mangfoldighed og ligestilling

Hej @huulbaek m.fl.

I forbindelse med udvikling af Alternativets ligestillings- og mangfoldighedspolitik vil jeg uploade vores udkast til en vision for området til debat - samt den endelige version, når den er færdigskrevet efter de 3 PoLa’er, som vi afholder. Men det er kendetegnende for området, at det går på tværs af emner, så det passer ikke ind i én eller flere af temaerne - det er relevant for alle. Derfor foreslår jeg oprettelse af en ny kategori: Mangfoldighed og ligestilling. Der er mange underemner til denne kategori, fx repræsentation til KV17, Søndagssaloner, Alternativets politik, ligestilling i Alternativet, de tre bæredygtighedsbegreber ifht. ligestilling (PoLa herom i morgen og i Århus d. 27. feb.) m.v.

Mange hilsner,
Ida
@Ulla_manel

Undskyld det alt for sene svar :blush:

Jeg synes, det giver god mening. Jeg vil gerne oprette kategorien, hvis der er stemning / flertal for det?

Den eneste anke jeg har er, at der er mange emner, der er tværgående i deres natur og det kan ende med, at vi får rigtig mange kategorier på den måde.

Jeg hiver lige lidt flere med ind over: @madsringblom @slmeyer @saschafaxe

Hej @huulbaek, helt ok! Super hvis du kan oprette kategorien. Så vil vi lave en digital PoLa som supplement til de tre fysiske PoLa’er i København og Århus. Og som en del af processen frem mod indsendelse af forslag til PoFo om en vision for en ligestillings- og mangfoldighedspolitik.

Jeg kan godt forstå behovet for at styre antallet at kategorier, men netop ‘Ligestilling og Mangfoldighed’ kan sagtens bære at have sin egen kategori, da det allerede er et veletableret emne i debatten generelt, og i øvrigt er emnet et selvstændigt politikområde med eget ordførerskab (som @carolinamaier har).

Vh. Ida, Ulla, Nadia og Karen-Maria

Synes det er fint at oprette det som katagori, når det også er et ordførerskab.

Jeg kan gøre det :slight_smile:

2 Synes om

Super, tak for det Mads :slight_smile:

Det vil da være værd at afprøve :slight_smile:

1 Synes om