Forslag til en vision om måle- og kommunikationsteknologi - deadline 19/12 kl 12

Kære medlem :dolphin:

Vedhæftet finder du et forslag til en vision om måle-og kommunikationsteknologi i Danmark, som skal behandles af Politisk Forum (læs mere om dette forum på alternativet.dk) på mandag den 20/12.

Jeg håber, at du har tid til at kigge på forslaget i løbet af ugen. Dine kommentarer og funderinger er du velkommen til at sende via denne mailadresse, men du kan også gå ind på Dialog (alleos.alternativet.dk).

Jeg glæder mig til at høre fra dig senest på søndag kl 12.

På forhånd: Tak :slight_smile:

Kærlig hilsen
Bina Seif
Politisk Forum

Vison + forslagskatalog 12-12-2021.pdf (100.2 KB)

Kære Bina!

Jeg mener, at fristen virker forhastet!

Hvorfor skal det gå så hurtigt? - her op til jul, hvor også andre behov er til stede,

Kærlig hilsen
Gunhild :sparkler:

Hej Gunhild!
Der er POFO- møde på mandag, og medlemmerne har fået dagsordenen søndag. Bina og jeg har flere gange brokket os over, at vi fik dagsordenen så sent, at vi ikke kunne nå at lave møder i Storkredsen, som vi repræsenterer for at debattere emner på dagsordenen. Så din kritik skal styres til sekretariatet.
Kh Christa

Mine bemærkninger: Jeg ved, der er blevet arbejdet meget med denne vision, og den er da også blevet mere en vision: Hvad ønsker vi af måle- og kommunikationsteknologi.
At vi ønsker at teknik - produkter, der udvikles ved hjælp af viden/teknologi - ikke skal skade hverken (ældre) bedsteforældre, børn eller bier- er vel ikke noget, vi kan blive uenige om. Det er indlysende. Prøv negativtesten.

Hvad er egentlig problemerne? Hvad er baggrunden for visionen? Den mangler jeg. Forslagsstillerne har i en tidligere version henvist til en masse udsagn om 5g frekvenser, som kompetente personer på området (Det er jeg absolut ikke) betragtede som uvidenskabelige. Den viden, der bliver henvist til, er det den samme, eller er det kommet reel viden på området.

Hvor bruges 5G frekvenser i forbindelse med måleudstyr og kommunikationsredskaber, og hvilke erfaringer er der med det?

Kan der overhovedet siges noget om det?

Når det er sagt, er forsigtighedsprincippet et ganske udmærket princip. Arbejdes der ikke med det på nuværende tidspunkt? Hvad siger teknologirådet f.eks. Om udrulning af 5G frekvenser?

Siger sundhedsstyrelsen noget om forskellen i stråling mellem de forskellige frekevenser?

Hvor meget mere energi (grøn) skal der bruges ved 5G frekvenser i forhold til al den anden udvikling væk fra brug af fossile brændstoffer. Hvor meget betyder det i det samlede grønne fremtidige energiforbrug?

Eller også forstår jeg bare ikke ret meget af det forlagsskriverne skriver. Det kan mine spørgsmål vel antyde. :wink::green_heart:

:green_heart:Christa - du er sgu skøn! Og en virkelig god journalist! Tak for alle spørgsmålene! Jeg har endnu ikke læst teksten selv, så med mindre, at jeg finder flere spørgsmål efter læsningen - så… :green_heart:

Jeg lover, at jeg læser “skrivet” inden året er omme…

Jeg er faktisk mest til håndbårne julebreve - og har fx lige været en tur af sted med 8 julebreve til dem, som jeg i år føler har allermest brug for et brev i nærvær!

Kærlig hilsen :pray: :sweat_smile: :sparkler:
Gunfighter!

Taak. Gør mit bedste.